توقف کمک 300 میلیون دلاری امریکا به پاکستان | فراتاب
کد خبر: 3502
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395 - 14:00
در ادامه سردی روابط امریکا و پاکستان:
امریکا پس از آن که پنتاگون اعلام کرد پاکستان اقدامات کافی برای مقابله با گروه های تروریستی مخالف امریکا را انجام نداده است، از پرداخت 300 میلیون دلار در قالب کمک نظامی به این کشور خودداری کرد.

فراتاب_ گروه بین الملل: امریکا پس از آن که پنتاگون اعلام کرد پاکستان اقدامات کافی برای مقابله با گروه های تروریستی مخالف امریکا را انجام نداده است، از پرداخت 300 میلیون دلار در قالب کمک نظامی به این کشور خودداری کرد. سخنگوی پنتاگون آدام استاپ گفت: "این بودجه در زمان فعلی نباید به کشور پاکستان پرداخت شود چرا که دولت پاکستان تاکنون اقدامات لازم علیه شبکه حقانی را انجام نداده است."
پاکستان بزرگترین دریافت کننده کمک های مالی CSF است؛ این کمک مالی از سوی امریکا به کشورهایی پرداخته می شود که در حال مبارزه با گروه های تروریستی در کشورشان هستند. بر اساس گزارش وزارت دفاع، پاکستان از سال 2002 تاکنون 14 میلیارد دلار در قالب این برنامه امریکا دریافت کرده است.
گروه حقانی که ارتباطاتی با القاعده و طالبان دارد در وزیرستان، منطقه قبیله ای پاکستان حضور دارد اما عملیات های مکرری در مناطق مرزی با افغانستان هم انجام داده است.
روابط امریکا و پاکستان پس از حمله امریکا به پایگاه نظامی پاکستان و کشته شدن اسامه بن لادن در سال 2011 و حمله هوایی امریکا در ماه می به جنوب پاکستان که طی آن ملا اختر منصور رهبر القاعده کشته شد، تا حدودی به تیرگی گرایید.
منبع: سی ان ان

 

نظرات
آخرین اخبار