آزادی کامل منبج توسط نیروهای دموکراتیک سوریه | فراتاب
کد خبر: 3500
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395 - 13:25
گروه موسم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد نیروهای دموکراتیک سوریه که عمدتا از نیروهای کرد تشکیل شده است، کنترل تقریبا 90 درصد از شهر منبیج را در دست دارند.

فراتاب- گروه بین الملل: گروه موسم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد نیروهای دموکراتیک سوریه که عمدتا از نیروهای کرد تشکیل شده است، کنترل تقریبا 90 درصد از شهر منبیج را در دست دارند. تحلیل گران معنقدند پیشرفتی کلیدی برای بازپس گیری رقه، پایتخت خودخوانده داعش حاصل شده است.
بنا بر گزارش‌ها، ائتلاف نیروهای کرد و عرب موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه شهر منبج در شمال این کشور را از تروریست‌های داعش بازپس گرفته‌اند. این گروه مخالف دولت سوریه ادامه داد نیروهای دموکراتیک سوریه در حال جستجوی منبج برای یافتن آخرین تروریست‌های باقی مانده در این شهر هستند.
شرفان درویش، سخنگوی شورای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه، در مصاحبه با رویترز گفت درگیری‌‌ها در منبج ادامه دارد اما حدود 90 درصد از این شهر از عناصر داعش پاکسازی شده است.
نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت امریکا هستند از تاریخ 11 خرداد عملیات نظامی خود را برای بازپس‌گیری منبج آغاز کردند.
شهر منبج که از سال 2014 در اشغال تروریست‌های داعش بوده است، مسیر تدارکاتی اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خوانده این گروه تروریستی، محسوب می‌شود.
منبع: گاردین

 

نظرات
آخرین اخبار