کد خبر: 349
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 10:19
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تلاش ناتو برای جلب مشارکت صربستان انتقاد کرد و آن را برای بلگراد تحقیر آمیز خواند.

 به گزارش فراتاب، خانم «ماریا زاخارووا» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه گفت: تلاش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای جذب صربستان در این سازمان در شرایطی که اخیرا دو دیپلمات صرب در لیبی بر اثر بمباران آمریکا جان خود را از دست دادند، صربستان را تحقیر می کند. 

براساس گزارش ها، دو دیپلمات سفارت صربستان در لیبی که از سوی تروریست ها داعشی ربوده شده بودند، روز شنبه بر اثر بمباران اردوگاه تروریست ها توسط هواپیماهای آمریکایی جان خود را از دست دادند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، رفتار ناتو در قبال صربستان را به «سندرم سوئدی» تشبیه کرد و افزود: مقام های ناتو پس از این همه اقدامات علیه صربستان، این کشور را وادار می کنند دلبسته ناتو شود که نمونه بارز سندرم سوئدی است.
در سندرم سوئدی، افرادی که توسط تروریست ها به گروگان گرفته می شوند به گروگانگیران علاقه پیدا می کنند.
صربستان که متحد اصلی روسیه در بالکان است به رغم این که سال 1999 هدف حملات گسترده هوایی ناتو و آمریکا قرار گرفت، در یک سال اخیر گام هایی را برای مشارکت با این سازمان برداشته است.
در این راستا «آلکساند ووچیچ» نخست وزیر صربستان اخیرا از روابط اتحادی با ناتو سخن گفته و پارلمان این کشور هم موافقتنامه ای را تایید کرد که بر اساس آن مقام های ناتو با آزادی تردد در صربستان از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
آخرین اخبار