کد خبر: 3484
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 09:25
یک رسانۀ آلمانی در گزارشی اعلام کرد مهاجمانِ دو حملۀ تروریستیِ اخیر در شهرهای آنسباخ و وورتسبورگ، طرح حملات خود را با کمک تروریست‎های عضو داعش در عربستان سعودی ریختند.

فراتاب-گروه بین الملل:نشریۀ اشپیگل روز جمعه (15 مرداد) نوشت دو مهاجمِ این حملات پیش از اجرای طرح حملۀ خود با اعضای عربستانیِ گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده‌اند.

در تاریخ 28 تیر ماه، یک نوجوان 17 ساله به نام ریاض خان احمدزی که ادعا می‎کرد افغانستانی است، با تبر و چاقو به مسافران یک قطار در شهر وورتسبورگ در ایالت بایرن حمله و پنج نفر را به شدت زخمی کرد.

در نهایت پلیس آلمان اعلام کرد این نوجوان که با شلیک پلیس کشته شده بود، از پیروان گروه تکفیری داعش بوده است. همچنین یک ویدئو از اعلام وفاداری وی به سرکردۀ این گروه تروریستی کشف شد.

اکنون اشپیگل اعلام کرده است که پلیس آلمان یک گفت‌وگوی اینترنتی میان احمدزی و یک عضو عربستانیِ گروه داعش، کشف کرده است.

در این پیام، اولین پیشنهاد مرد عربستانی به احمدزی این است که با خودرو از روی جمعیت زیادی عبور کند.

جالب اینجاست که این همان روشی است که محمد بوهلال - یک تروریست 31 ساله که اصالتاً تونسی بود- در تاریخ 24 تیر ماه سال جاری در جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس از آن استفاده کرد. وی با کامیون، جمعیت حاضر را در مسیری به مسافت دو کیلومتر و با حرکات مارپیچ زیر گرفت و 84 نفر را کشت.

در ادامۀ مکالمۀ اینترنتیِ کشف شده، احمدزی می‎گوید قادر به اجرای چنین حمله‌ای نیست چرا که گواهینامه ندارد و سپس به آن مرد می‌گوید قصد دارد وارد یک قطار شود و به اولین مسافرانی که مشاهده کرد، حمله کند.

گروه تروریستی داعش خود نیز مسئولیت حملۀ احمدزی را برعهده گرفت و ویدئویی منتشر کرد که در آن این نوجوان از قصد خود برای اجرای یک حمله از سوی داعش، سخن می‌گوید.

انتشار همین ویدئو باعث شد تا کارشناسان نسبت به ادعای احمدزی مبنی بر این‌که یک پناهجوی افغان است شک کنند، چرا که  احمدزی در این ویدئو از واژگان و اصطلاحاتِ پاکستانی استفاده می‎کند.

در تاریخ 3 مرداد نیز یک مهاجم 27 سالۀ سوری به نام محمد دلیل، در نزدیکی یک کافه در شهر جنوبیِ آنسباخ در ایالت بایرن، بمبی را که در کوله‎پشتی‎اش قرار داشت، منفجر و 12 نفر را به شدت زخمی کرد. این مهاجم که خود در این حمله کشته شد، قصد داشت وارد یک جشنوارۀ بزرگ موسیقی شود، اما از آن‌جایی که بلیت تهیه نکرده بود، نتوانست مجوز ورود بگیرد.

داعش مسئولیت این حمله را نیز برعهده گرفت و ویدئویی از اعلام وفاداری محمد دلیل به این گروه تروریستی منتشر کرد.

داعش مدعی شد که دلیل پیش از عزیمت به اروپا در آوریل 2013، در عراق و سوریه برای تکفیری‌ها جنگیده بود و سه ماه وقت صرف ساختن بمبی کرده بود که در حملۀ خود استفاده کرد.

مقام‌های آلمانی بر این باور هستند که مرگ دلیل بر اثر اشتباه وی در اجرای طرح تروریستی‌اش رخ داده است. به گفتۀ آن‎ها به نظر می‌رسد که این مهاجم قصد داشته کوله‌پشتیِ حاوی بمب خود را در میان جمعیتِ حاضر در جشنوارۀ موسیقی رها کند.

اشپیگل در گزارش خود آورده است که این مهاجم مدت زمانِ کمی پیش از حملۀ خود با یک تروریستِ داعشی در ارتباط بوده است و وی در پیام‌های مکتوبِ اینترنتی از وی خواسته است که ویدئویی از صحنۀ انفجار و آتش‌سوزیِ پس از آن، تهیه کند.

این پیام‌های مکتوب همچنین نشان می‎دهند که دلیل قصد داشته حملات بیشتری مرتکب شود و سپس با تهیۀ ویدئویی برای داعش به اجرای حملات اعتراف کند.

پلیس آلمان پس از جستجویِ محل اقامت این تروریست در اردوگاه پناهجویان در شهر آنسباخ، مواد بیشتری برای ساخت بمب یافت.

 

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار