تلاش برای گسترش روابط ایران و آذربایجان | فراتاب
کد خبر: 3466
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 13:40
با سفر واعظی به باکو روی داد:
ایران در تلاش است تا روابط خود را با کشور آذربایجان افزایش دهد از این رو ، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ، محمود واعظی در دومین روز سفر به باکو با المار محمدیاراف وزیر امور خارجه و شاهن مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

فراتاب - سرویس بین الملل: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان در دومین روز سفر به باکو با المار محمدیاراف وزیر امور خارجه و شاهن مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
به گزارش سایت رسمی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، در این دیدار توسعه موفقیت آمیز روابط ایران و جمهوری آذربایجان بر مبنای اصول دوستی، احترام متقابل و حسن همجواری مورد اشاره قرار گرفته و از سطح همکاری دو کشور در حوزه های حمل و نقل، داروسازی، خودرو سازی، صنعت نفت و گاز، انرژی، بخش کشاورزی، گردشگری و عرصه های دیگر ابراز رضایت شد.
همچنین اهمیت دیدار سه جانبه روسای جمهوری ایران، آذربایجان و روسیه در 18 مرداد ماه جاری در باکو مورد اشاره قرار گرفت.
المار محمدیاراف و محمود واعظی علاقمندی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه برای اجرای طرح دالان حمل و نقل شمال – جنوب را خاطر نشان کرده و تکمیل این دالان ترانزیتی را یکی از موضوعات عمده مورد مذاکره در دیدار سه جانبه سران در باکو عنوان کرده و اهمیت این طرح برای توسعه همکاری های منطقه ای را مورد اشاره قرار دادند.
در دیدار محمود واعظی و شاهن مصطفی اف روسای ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور پیش نویس توافقنامه های که قرار است در سفر حسن روحانی رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان امضا شود، مورد بررسی قرار گرفت.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان روز گذشته برای دیدار دو روزه و انجام مقدمات سفر رسمی قریب الوقوع حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان در راس یک هیات وارد باکو شد.

منبع: ایراس

نظرات
آخرین اخبار