کد خبر: 3461
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 12:35
با ورود آرام به فضای پسا برجام
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ژاپن اجرای 6 طرح بزرگ سرمایه گذاری را به زودی در کشور آغاز می کند که سه طرح آن در سیستان وبلوچستان به اجرا درمی آید.

فراتاب-گروه اقتصادی: به گزارش فراتاب و به نقل از  ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی و ساماندهی مبادلات مرزی در زاهدان اظهار داشت: این سه طرح شامل احداث فرودگاه بین المللی، توسعه بندر چابهار و راه آهن چابهار به سرخس است.10 میلیارد دلار اعتبار 6 طرح بزرگی است که کشور ژاپن در ایران اجرا می کند.
وی ادامه داد: 10 میلیارد دلار اعتبار 6 طرح بزرگی است که کشور ژاپن در ایران اجرا می کند.
وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه اجلاس استانداران مرزی در زاهدان گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در این شهرستان برای ما یک فرصت استثنایی به وجود می آورد تا در راستای توسعه استان گامهای موثری برداریم.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تداوم برگزاری نشست های استانداران مرزی ایران و والیان ولایت مرزی افغانستان در توسعه تعاملات بین 2 کشور نقش موثری ایفا می کند.
هاشمی بیان کرد: مسئولان سیستان و بلوچستان باید مطالعات گسترده ای در ایالت های هندوستان نیز انجام دهند تا بتوانیم با آنها ارتباط تجاری برقرار کنیم.
وی تصریح کرد: کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان و ایران با محوریت استان سیستان و بلوچستان می توانند با ایجاد یک بازارچه بزرگ با یکدیگر مبادلات تجاری برقرار کنند.
وی ادامه داد: یک میلیارد دلار صادرات به این کشورها را هدف گذاری کنیم و در این زمینه باید تمام بسترهای سیستان و بلوچستان آماده شود تا بتوانیم به اهداف خود در توسعه استان برسیم.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بدون نقش آفرینی کشورهای همسایه نمی توانیم راه توسعه در استان را فراهم کنیم بنابراین باید در این زمینه به بهترین شکل نقش ایفا کنیم.
هاشمی خاطر نشان کرد: بازار افغانستان ظرفیت خوبی در بخش شیلات دارد بنابراین توجه جدی به این ظرفیت و احداث سردخانه در مرز برای صادر کردن ماهی و سایر آبزیان به صورت تازه و هفته ای به این کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی ادامه داد: تیم امنیتی و اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان محل هایی را در مرز بین ایران و کشورهای افغانستان و پاکستان شناسایی کنند تا افراد بدون ویزا بتوانند با هم مبادلات تجاری برقرار کنند.

نظرات
آخرین اخبار