کد خبر: 346
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 11:25
5 هزار داعشی آموزش دیده در اروپا
اروپا هم اکنون با شدیدترین تهدیدهای تروریستی در بیش از 10 سال اخیر مواجه است

به گزارش فراتاب، بنا بر اعلام رئیس پلیس اروپا (یوروپل)، بین ۳ تا ۵ هزار اتباع اروپایی که در اردوگاه‌های تروریستی داعش آموزش دیده‌اند به اروپا بازگشته‌ و چالشی کاملا تازه را رقم زده‌اند. وین رایت به روزنامه «نای اسنابروکر زایتونگ» آلمان گفت: «اروپا هم اکنون با شدیدترین تهدیدهای تروریستی در بیش از 10 سال اخیر مواجه است». وی همچنین گفت داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی ممکن است حمله‌ای تروریستی «با هدف کشتار تعداد زیادی از جمعیت غیرنظامی» در اروپا انجام دهند. رئیس یوروپُل همچنین درباره افزایش تعداد تروریست‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد و گفت آنها کشورهای اروپایی را با «چالش‌های کاملا جدیدی» روبرو خواهند کرد.

پدیده جنگجویان خارجی در عراق و سوریه در حقیقت یک پدیده جهانی است و مشکل تروریسم و داعش در خاورمیانه و احتمال بازگشت نیروهای آموزش دیده داعش به قلب اروپا، این قاره  را با تهدیدات امنیتی فزاینده ای روبرو کرده است. این نیروهای آموزش دیده هرکدام میتوانند بسان بمب محرک عمل کنند و حوادثی نظیر آنچه در پاریس رخ داد را انجام دهند. البته این مشکل برای کشورهای اروپایی متفاوت است. به طور حتم مشکل داعش برای فرانسه و انگلستان یا هلند حادتر از دیگر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا یا اسپانیاست زیرا این مساله به تعداد اتباع کشور اروپایی عضو داعش مربوط می شود. در کشورهایی مانند فرانسه و انگلستان به نسبت جمعیت دیگر کشورهای اروپایی افراد بیشتری عضو داعش شده اند.

بر اساس گزارش موسسه اقتصاد و صلح درباره تروریسم جهانی، از سال 2011 زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه، بین 25 تا 30 هزار تن از عناصر افراط‌گرا وارد عراق و سوریه شده‌اند که 21 درصد آنان اروپایی بوده‌اند.

نظرات
آخرین اخبار