اولویت توسعه آزادگان بر مبنای قراردادهای جدید | فراتاب
کد خبر: 3442
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 11:30
با اجرایی شدن ساختار جدید قرادادهای نفتی
معاون وزیر نفت می‌گوید میدان نفتی آزادگان از اولویت‌های اصلی شرکت ملی نفت برای توسعه است.

 فراتاب-گروه اقتصادی: به گزارش فراتاب علی کاردر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که میدانهای غرب کارون و به‌خصوص میدان مشترک آزادگان در اولویت توسعه است، ادامه داد: شرکت نفت با جدیت توسعه میادین مشترک را پیگیری می‌کند.پس از بررسی پیشنهادات طرف چینی، در صورتی که این طرح مناسب تشخیص داده شود، امکان ادامه همکاری با طرف چینی وجود دارد.

وی درباره سرنوشت ادامه حضور شرکت چینی در فاز دوم آزادگان شمالی گفت: پس از بررسی پیشنهادات طرف چینی، در صورتی که این طرح مناسب تشخیص داده شود، امکان ادامه همکاری با طرف چینی وجود دارد.

کاردر روز گذشته نیز در جمع خبرنگاران گفته بود که با توجه به بهبود فضای رقابتی و مناسب شدن قیمتها در پسابرجام، شرکت ملی نفت ایران در تصمیم گیری برای همکاری با شرکتهای بین المللی، سختگیرتر شده است و شرکتهای معتبر و تکنیکی در اولویت همکاری قرار دارند.

وی درباره یادداشت تفاهم های امضا شده با شرکتهای بین المللی برای مطالعه میدانهای نفتی کشور گفت: این تفاهمنامه ها، تعهدی برای شرکت ملی نفت ایران به دنبال ندارد؛ ضمن آنکه شرکت ملی نفت می تواند از این طریق بدون صرف هزینه های میلیاردی، از خدمات مشاوره ای شرکتهای بین المللی برای تکمیل اطلاعات میدانهای نفت و گاز خود منتفع شود.  

وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین خبرها از مدل جدید قراردادهای نفتی گفت: با توجه به برگزاری جلسه های کارشناسی متعدد و مختلف در این زمینه، به نظر می رسد این مدل قراردادی، همه مسیرهای کارشناسی را طی کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد:  مدل جدید قراردادی صنعت نفت در جلسه اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز به صورت بند به بند بررسی و نکات اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری نیز در این زمینه اعمال شد.

کاردر ابراز امیدواری کرد که در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، این مدل قراردادی نهایی و تصویب شود.

نظرات
آخرین اخبار