کد خبر: 344
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 10:40
ورود اعلام نشده وزیر دفاع روسیه به تهران:
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در سفری از قبل اعلام نشده برای ادامه مذاکرات با سردار حسین دهقان همتای ایرانی خود در مسکو که هفته پیش انجام گرفت، با مقام های بلندپایه ایرانی در تهران مذاکره می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک  به نقل از یک منبع سفارت روسیه در تهران در این زمینه اعلام کرد اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور در سفر رسمی خود با رئیس جمهوری و مقامات بلندپایه ایران دیدار و مذاکره خواهد کرد.

لازم به ذکر است، سردار حسین دهقان هفته قبل در سفری چهار روزه در مسکو، با ولادمیر پوتین و سرگئی شایگو دیدار و گفت و گو کرده بود. وزیر دفاع ایران  در این دیدار که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد و بیش از یک ساعت طول کشید، با ابلاغ سلام های گرم مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران، مناسبات دفاعی امنیتی دو جانبه را بسیارخوب وسازنده بیان کرد و روابط تهران - مسکو راهبردی و دراز مدت دانست. ولادمیر پوتین نیز در ادامه با مهم ارزیابی کردن همکاری های راهبردی ایران و روسیه در مقابله و مهار بحران های منطقه ای، نقش دو کشور را در ایجاد امنیت پایدار در منطقه حائز اهمیت دانست. رییس جمهوری روسیه در ادامه با استقبال از ورود ایران به بازارهای جهانی، بعد ازاجرایی شدن برجام، آن را یک حق طبیعی دانست و تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی را خواستار شد.

 

از سوی دیگر، طبق اخبار منتشر شده، قرار بود که پنجشنبه هفته گذشته سامانه دفاعی اس -300 همزمان با حضور وزیر دفاع کشورمان در بندر آستاراخان روسیه بارگیری و به سمت ایران حرکت کند، اما روز بعد مقامات روسی با تکذیب این خبر، اعلام کردند که با توجه به باقی ماندن مقداری از مطالبات مالی روسی، تحویل این سامانه به تعویق خواهد افتاد. در همین راستا، خبرگزاری ایسنا به نقل از اینترفکس گزارش داد:  ولادیمر کوژین مشاور دفاعی رییس جمهور روسیه با اشاره به تاخیر در روند تحویل سامانه دفاعی موشکی اس 300 به ایران که مقامات ایرانی در رسانه‌ها از انجام آن سخن گفته بودند، تصریح کرد: تهران درخواست سامانه اس 300 جدید مطرح کرده است و این باید مورد بررسی و مذاکره قرار گیرد. وی ادامه داد: ایران و روسیه به طور جدی در حال رایزنی بر سر تحویل این سامانه دفاعی هستند. ایران امیدوار است که محدودیت‌های ارسال تسلیحات به این کشور لغو شود، در این زمان روسیه هم آماده همکاری‌های احتمالی می‌شود.

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار