کد خبر: 3432
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395 - 19:35
سخنگوی کاخ سفید:
یک مقام امریکایی گفت امریکا حملات هوایی خود علیه مواضع داعش را با بمباران اهدافی در شهر ساحلی سرت در لیبی گسترش داده است.

فراتاب- گروه بین الملل: یک مقام امریکایی گفت امریکا حملات هوایی خود علیه مواضع داعش را با بمباران اهدافی در شهر ساحلی سرت در لیبی گسترش داده است.
سخنگوی پنتاگون پیتر کوک گفت:"حملات هوایی امریکا با درخواست GNA -دولت لیبی- برای حمایت از نیروهایش که تلاش می کنند تا داعش را در این منطقه نابود کنند، صورت می گیرد. GNA به عنوان حکومت مورد پشتیبانی سازمان ملل در لیبی این درخواست را مطرح کرده است. نیروهای GNA توانسته اند موفقیت هایی در بازپس گیری قلمرو خود در اطراف سرت از مهاجمان داعشی داشته باشند و حملات هوایی امریکا به مواضع داعش در سرت ادامه می یابد تا GNA بتواند پیشرفت های استراتژیک داشته باشد."
سنگوی کاخ سفید گفت:" رئیس جمهور صریحا اعلام کرد که ما به داعش یا هر گروه دیگری اجازه نمی دهیم تا جای امنی داشته باشند و به ما آسیب برسانند. این حملات برای گرامیداشت قربانیان ما در لیبی است."
هنوز مشخص نشد که چه تعداد از نظامیان داعشی یا چه میزان از زیرساخت های شان در لیبی آسیب دیده اند.
جان برن رئیس سیا گفت برکنار از مباحث مطرح شده درباره حضور داعش در سوریه و عراق، میزان پیشرفت این گروه در لیبی و خطرات ناشی از آن هنوز مشخص نشده است.
نزدیکی لیبی به اروپا ممکن مشکلاتی را برای آن ها نیز ایجاد کند.
منبع: سی ان ان

نظرات
آخرین اخبار