کد خبر: 3425
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395 - 09:55
نیروهای امنیتی لبنان یکی از عوامل حمله به سفارت ایران در بیروت را دستگیر کردند.

فراتاب-گروه بین الملل:به گزارش شبکۀ خبری المنارِ لبنان، احمد فاضل ملقب به ابوالطیب که خودروی استفاده شده در حملۀ انتحاری به سفارت ایران در بیروت را بمب‌گذاری کرده بود، به دست نیروهای امنیت عمومی لبنان بازداشت شد.

فاضل که تبعۀ سوریه است اعتراف کرده تعداد زیادی از خودروها را بمب گذاری کرده که عوامل انتحاری برخی از آنها را در لبنان و سوریه منفجر کرده‌اند و برخی هنوز منفجر نشده‌اند.

یکی از خودروهایی که توسط ابوالطیب بمب گذاری و از طریق شهرک عرسال در شمال شرق لبنان وارد این کشور شده، در عملیات انتحاری تروریستی علیه سفارت ایران در لبنان استفاده شده است.

الطیب که در ساخت و نصب بمب‌ها نیز دست داشته عضو گروه تروریستی جبهه النصره است.

احمد فاضل قبل از اینکه با لقب ابوالطیب مشهور شود، در دانشکده پزشکی دانشگاه البعث سوریه مشغول به تحصیل بود. بعد از شعله‌ورشدن ناآرامی‌های سوریه وی به گروه تروریستی موسوم به کتائب الفاروق در القصیر پیوست و علیه نیروهای سوری جنگید.

بعد از آزادسازی القصیر و پاکسازی آن از تروریست‌ها، فاضل همراه با گروه‌های مسلح به منطقۀ یبرود رفت و در آنجا به جبهۀ النصره پیوست. سپس خود را ابوالطیب نامید و از همان زمان بمب‌گذاری خودروها را آغاز کرد.

در حملۀ تروریستی نوامبر 2013 (28 آبان 1392) به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، 23 تن از جمله ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، و همسر یکی از دیپلمات‌های ایرانی کشته شده و بیش از 160 تن نیز زخمی شدند.

نیروهای امنیتی لبنان تاکنون شماری از عوامل حملۀ تروریستی به سفارت ایران در بیروت را دستگیر کرده‌اند.

 

نظرات
آخرین اخبار