کد خبر: 3412
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395 - 13:25
شیمون پرز:
شیمون پرز رئیس جمهور سابق اسرائیل پیامی به دونالد ترامپ فرستاد. او در این پیام گفت: " پیشنهاد اینکه امریکا روابطش را با ناتو قطع کند و همه عرصه های گشوده شده در ارتباط با دیگر کشورها را ترک کند از نظر من یک اشتباه است. یک اشتباه خیلی بزرگ."

فراتاب- گروه بین الملل: شیمون پرز رئیس جمهور سابق اسرائیل پیامی به دونالد ترامپ فرستاد. او در این پیام گفت: " پیشنهاد اینکه امریکا روابطش را با ناتو قطع کند و همه عرصه های گشوده شده در ارتباط با دیگر کشورها را ترک کند از نظر من یک اشتباه است. یک اشتباه خیلی بزرگ."
او در مصاحبه ای درباره خط مشی های قدرت نرم و این که چگونه تکنولوژی به ایجاد شرایط صلح خاورمیانه کمک خواهد کرد، نیز این گونه پاسخ داد. آخرین پروژه وی، مرکز نوآوری های اسرائیلی، توسعه سریع کشورها و ورود آن ها به عرصه مدرن ترین تکنولوژی ها را تعقیب می کند و درصدد است تا مکانی برای بازرگانان عرب و اسرائیلی باشد تا بتوانند با یکدیگر همکاری کرده و به دیدگاه های مشترکی برسند.
او گفت:" ما نمی خواهیم فقط یک ملت پیشرو بسازیم بلکه منطقه ای پیش رو را در برنامه خود داریم. علم پرچم ندارد. علم مرز ندارد."
وقتی از او درباره برنامه کاندیدای جمهوری خواه امریکا سوال شد پرز از بردن نام ترامپ خودداری کرد اما انتقاداتی غیرمستقیم را مطرح کرد. پرز گفت:" امریکا اولین ابر قدرت در تاریخ است که همیشه بخشنده بوده است. بخشش عاقلانه ترین کار ممکن است: شما دوستانی می یابید که بهترین سرمایه قابل بازگشتی خواهند بود که دارید. چرا که دشمن داشتن بسیار پر هزینه است و شما وقت و پول زیادی را از دست خواهید داد. برای چه؟"
منبع: بلومبرگ

 

نظرات
آخرین اخبار