کد خبر: 3407
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395 - 12:25
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان:
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان گفت: نسبت دادن خشونت به اسلام خطا است چرا که کاتولیک‌ها نیز ممکن است دست به خشونت بزنند.

به گزارش فراتاب به نقل از القدس العربی، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در گفتگو با خبرنگاران هنگام بازگشت به رم در پایان سفر خود به لهستان اظهار داشت: «فکر می‌کنم نسبت دادن خشونت به اسلام خطا است.»

رهبر کاتولیک‌های جهان، این اظهارات را در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پس ازعملیات های گروه های افراطی درکشورهای غربی و قتل یک کشیش توسط تندروهای اسلامی در کلیسایی درفرانسه که در آن هیچگاه به اسلام اشاره نکرده است مطرح کرد.

وی افزود: «هر روز، هنگامی که صفحات روزنامه‌ها را نگاه می کنم، خبرهای مبنی بر خشونت می بینم که در آن فردی همسرش را به قتل رسانده و یا دیگری یک نامادری را کشته است. این ها همه کاتولیک‌هایی هستند که غسل تعمید شده‌اند.»

وی با تاکید بر این که اگر بخواهد در مورد خشونت اسلامی سخن بگوید، باید در مورد خشونت مسیحی نیز صحبت کند، گفت: « تقریباً در تمامی ادیان، همیشه یک گروه بنیادگرای کوچک وجود دارند و در دین ما هم چنین افرادی وجود دارند.» پاپ فرانسیس در ادامه خاطر نشان کرد: نبایستی مذهب را محرک خشونت‌ها تلقی کرد.

نظرات
آخرین اخبار