کد خبر: 3401
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 - 23:35
دیدار وزیر دفاع روسیه با فرمانده ارشد ایرانی
در مسابقات رزمایشی 2016 که توسط وزیر کشور روسیه به شکل گرفته است فرمانده ی نیرو های ایرانی در این مراسم با وزیر دفاع روسیه دیدار کرد و برگزاری چنین برنامه هایی را ارزشمند دانست.

فراتاب - سرویس بین الملل: به گزارش ایراس، وزیر دفاع روسیه در جریان بازدید از مسابقات رزمایشی ۲۰۱۶ این کشور با سردار سرتیپ ولی معدنی فرمانده نیروهای ایران دیدار کرد. در این دیدار که پس از گشایش رسمی رقابت‌های رزمایشی و آغاز نخستین مسابقه بین گروه‌های شرکت کننده از کشورهای مختلف در میدان نظامی آلابینو نزدیک مسکو برگزار شد، سردار سرتیپ دوم معدنی به‌عنوان عضو کمیته عالی داوری این مسابقات، سطح رقابت‌های رزمایشی 2016 روسیه را بالا خواند؛ که با انگیزه بسیاری آغاز شده است.
فرمانده ارشد نیروهای ایرانی همچنین برگزاری رقابت‌های نظامی روسیه را که ابتکار وزیر دفاع این کشور دیروز (شنبه) و در شرایط شبه جنگی آغاز شد، بسیار ارزشمند خواند و از جانب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای ایجاد فرصت گردهمایی نظامیان از کشورهای مختلف تشکر کرد. معدنی همچنین گفت: نیروهای مسلح دو کشور روابط خوب و رو به توسعه ای دارند.
عضو هیات عالی داوری این رقابت‌ها پس از مراسم گشایش رقابت‌های رزمایشی روسیه افزود: برگزاری مسابقات نظامی مانند برنامه‌های کنونی که در روسیه و قزاقستان تدارک دیده شده است به تحکیم همکاری‌های بین‌المللی ارتش‌های کشورهای شرکت‌کننده یاری می‌رساند.
فرمانده نیروهای ایرانی در مصاحبه خود که از سوی خبرگزاری ایتارتاس روسیه بازتاب یافت، تاکید کرد: اطمینان داریم این رقابت‌ها روابط و همکاری‌های نظامیان دو کشور را تحکیم بیشتری می‌بخشد.
وی با بیان اینکه ایران برای نخستین بار در این رقابت‌ها که دومین دوره آن در حال برگزاری است حضور دارد، گفت: نیروهای ایرانی با آمادگی خوب در مسابقات شرکت می‌کنند و رزمایش نیز با حضور زبده‌ترین نیروهای کشورهای مختلف در سطح بالایی برگزار می‌شود؛ که همه گروه‌ها برای برتر شدن تلاش می‌کنند و یگان‌های جمهوری اسلامی نیز امیدوارند بتوانند نتایج خوبی کسب کنند.
واحدهای زبده نیروهای مسلح ایران متشکل از حدود 200 نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در رشته‌های مختلف این رزمایش دو هفته‌ای شرکت می‌کنند؛ که در شهرهای مختلف روسیه و همچنین قزاقستان در شرایط شبه جنگی برگزار می‌شود.
براساس برنامه اعلام شده، نیروهای ایرانی در رشته‌های تانک، یورش، هوابرد، دریایی، غواصی عمیق و کوهستان شرکت دارند.
علاوه بر روسیه به‌عنوان میزبان، نیروهای منتخب چین با مجموعه‌ای از انواع جنگ‌افزارهای پیشرفته، ونزوئلا، ارمنستان، مغولستان، صربستان، کویت، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان، هند، پاکستان، بلاروس، یونان، جمهوری آذربایجان، مصر، نیکاراگوئه، آنگولا و زیمبابوه نیز در رقابت‌ها شرکت دارند که برای کسب برترین جایگاه‌ها در 23 رشته تلاش خواهند کرد.
مسیر امن با شرکت واحدهای مهندسی رزمی، تعمیر جنگ‌افزارها، پزشکی جنگی، آسمان پاک با واحدهای دفاع هوایی، کلید آسمان (پدافند موشکی)، هوابرد دریایی، عملیات تجسسی، تدارکات و آشپزخانه جنگی، توپخانه‌ای، رانندگی نفربرها و خودروهای زرهی، عملیات با تانک، یورش با شرکت خودروها و نفربرهای زرهی، فرود هوابرد و هوابرد دریایی رشته‌های مختلف رقابت‌های جنگی روسیه هستند.
نخستین دوره بازی‌های نظامی بین‌المللی به ابتکار شویگو وزیر دفاع روسیه سال 2015 در 11 میدان واقع در سه منطقه نظامی این کشور با حضور 1200 نیرو از 16 کشور برگزار شد.

نظرات
حجت ترابی
| |
2016-08-02 23:46:47
زنده باد سردار ولی مهدنی
آخرین اخبار