پوتین دست به مهر شد | فراتاب
کد خبر: 3399
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 - 22:35
اصلاحات اداری در روسیه
رئیس‌جمهوری روسیه «ولادیمیر پوتین»اصلاحاتی را در ترکیب مقامات دولت روسیه ایجاد کرده است.

 فراتاب - سرویس بین الملل: به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در اصلاحات جدید خود در کرملین، رئیس سرویس گمرک فدرال روسیه و سفیر مسکو در کی‌یف را برکنار کرده و کریمه را با بخش جنوب فدرال روسیه ادغام کرده است.منابع روسی اعلام کردند، یکی از دلایلی که رئیس سرویس گمرک فدرال روسیه مجبور به استعفا شده، این است که اخیرا نیروهای قضایی روسیه با یک حکم قضایی وارد خانه وی شده و جستجوهایی را آغاز کرده بودند. این حکم به دلیل اتهاماتی در خصوص قاچاق مشروبات الکلی گران قیمت صادر شده بود.
بر اساس این گزارش، وی همچنین روز پنج‌شنبه تغییرات قابل توجهی در ترکیب فرمانداران منطقه‌ای، نمایندگان ریاست‌جمهوری و دیگر مقامات عالیرتبه روسیه ایجاد کرده است. بر همین اساس، دست‌کم 4 فرماندار منطقه‌ای، 4 نماینده ویژه رئیس‌جمهور در بخش‌های فدرال برکنار شده‌ و یا به پست‌های دیگر انتقال داده شده‌اند.
برخی گزارش‌ها از این امر حکایت دارد که هدف از این اصلاحات در ترکیب مقامات دولتی روسیه حذف درگیری‌ها و تنش‌های سیاسی در برخی مناطق و روی کار آوردن افرادی است که به اعتقاد رئیس دولت روسیه در حلقه انتخاباتی آینده این کشور موثر باشند.دیگر منابع خبری نیز تأکید کرده‌اند که برخی از انتصاب‌های جدید با توجه به اینکه ارتباطات گسترده‌ای با سرویس امنیت فدرال روسیه دارند، به منظور افزایش امنیت در برخی مناطق خاص صورت گرفته است.

 منبع: سایت ایراس

نظرات
آخرین اخبار