پرونده «پدیده» و «میزان» به کجا رسید؟ | فراتاب
کد خبر: 3372
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 - 15:30

به گزارش فراتاب، مدیرکل روابط عمومی و بین الملل گروه شرکت های پدیده شاندیز پنجشنبه گذشته برنامه زمانبندی رجوع سهامداران به سامانه اطلاعات سهامداران پدیده را اعلام کرد.
علی حامد مقدم در این رابطه اظهارداشت:سهامداران جهت دسترسی به قسمت اطلاعات سهام سامانه، ابتدا باید به سایت اخبار پدیده به نشانی www.padide.news واردشده و مشخصات فردی خود را در فرم مربوطه ملاحظه کنند و در ادامه از طریق کد رهگیری ارائه شده توسط سامانه وارد بخش سهام سامانه که به زودی بارگیری خواهد شد، می شوند.

حامدمقدم خاطر نشان کرد: تعهدنامه داران نیز می توانند با کد سهامداری قبلی خود با ورود به سامانه از وضعیت سهامشان مطلع شوند.

اما پنجشنبه گذشته مشهد در حالی میزبان وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی بود که یکی از مهمترین سوالات پیش روی این دو مقام مسئول سرنوشت ورود شرکت سرمایه گذاری پدیده شاندیز به فرابورس و آخرین وضعیت پرداخت سپرده های سپرده گذاران میزان بود که وزیر امور اقتصادی و دارایی در این رابطه گفت:به طور کلی نظر ما برای ورود شرکت پدیده به بورس مثبت است و برای این منظور حداکثر انعطاف و نرمش را در رویه ها و دستورالعمل ها اعمال کرده ایم.

علی طیب نیا گفت: برای حل مشکل این شرکت سرمایه گذاری و برطرف شدن مشکل سهامداران این شرکت از سازمان بورس هم خواسته ایم که با نظر مثبت این موضوع را بررسی کرده و شرایط لازم برای حل مشکل شرکت پدیده را فراهم نماید البته فرایند پذیرش شرکت پدیده در بورس مراحلی دارد که باید به صورت قانونی و منطقی طی شود اما قطعا در این مسیر مساعدت های لازم صورت خواهد پذیرفت.

اما ولی ا...سیف رئیس کل بانک مرکزی همچنین در نشست ستاد تدبیر خراسان رضوی از آغاز پرداخت سپرده های سپرده گذاران موسسه منحله میزان تا سقف 500 میلیون ریال خبر داد و گفت:براساس برنامه ریزی های صورت گرفته سپرده گذاران موسسه منحل شده میزان می توانند به منظور دریافت وجوه خود از 27 مرداد ماه جاری به شعب مربوطه دربانک صادرات مراجعه کنند.

در همین رابطه محمدرضا عرفانی عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات در این باره اظهارداشت:براساس آنچه رئیس کل بانک مرکزی وعده دادند و حسب برنامه ریزی های صورت گرفته، سپرده گذاران موسسه منحله میزان که مانده حساب آن ها تا 50میلیون تومان است می توانند از 27 مرداد ماه جاری سپرده های خود را از شعب مربوطه در بانک صادرات دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در این فرایند مبلغ 12 میلیون تومانی که در دوره قبل به همه سپرده گذاران بالای 40میلیون تومان پرداخت شده بود محاسبه می شود یا نه؟ تاکید کرد:ما به آن 12 میلیون تومان پرداخت شده با سپرده های بیشتر از 40میلیون تومان کاری نداریم و ملاک مانده حساب فعلی است براین اساس اگر مانده فعلی 50میلیون تومان باشد می توانیم وجه سپرده گذار را در این مرحله پرداخت کنیم. تعداد نفرات مشمول این دوره حدود 40هزار نفر پیش بینی شده است که با این تعداد حساب های باقیمانده و تسویه نشده، اندک خواهد بود.

منبع: اخبار بانک

نظرات
آخرین اخبار