کد خبر: 335
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 02:25
وجود 3000 مگاوات نیروگاه اسقاطی در کشور
در حال حاضر در کشور حدود 3000 مگاوات نیروگاه‌هایی وجود دارد که باید جایگزین شوند و برای این مساله نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش فراتاب و به نقل از ایسنا معاون هماهنگی تولید شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: در حال حاضر در کشور حدود 3000 مگاوات نیروگاه‌هایی وجود دارد که باید جایگزین شوند و برای این مساله نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.در نقاط مختلف کشور از جمله نیروگاه ری و زاهدان نیروگاه جدید پیشرفته کلاس F نصب شده است و این نیروگاه‌ها به مرور از مدار خارج می‌شوند، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در یک بازه زمانی حداکثر دو تا سه سال این نیروگاه‌ها از رده خارج می‌شوند.

 عبدالرسول پیشاهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که در نقاط مختلف کشور از جمله نیروگاه ری و زاهدان نیروگاه جدید پیشرفته کلاس F نصب شده است و این نیروگاه‌ها به مرور از مدار خارج می‌شوند، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در یک بازه زمانی حداکثر دو تا سه سال این نیروگاه‌ها از رده خارج می‌شوند.

 وی در خصوص میزان تلفات برق در نیروگاه‌ها اظهار کرد: میزان تلفات برقی در نیروگاه‌ها بسیار پایین است به‌طوری که حتی نمی‌توان نام تلفات را برای آنها عنوان کرد، چرا که در واقع این میزان به مصرف نیروگاه‌ها می‌رسد.

 به گفته معاون هماهنگی تولید شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در نیروگاه‌های گازی این مصرف بین 1.5 تا 2 درصد و در نیروگاه‌های بخار این عدد حدود پنچ تا شش درصد است.

 پیشاهنگ با بیان این‌که در نیروگاه‌ها تلفات برق وجود ندارد و این میزان نیاز خود نیروگاه‌ها است که پمپ‌ها، سیستم‌های سوخت و فیلتر‌ها برق مصرف کنند، اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم سیستم را به روز کنیم نیاز به این مصرف برق داریم.

 به گفته وی برنامه‌ریزی‌هایی برای به حداقل رساندن این مصرف صورت گرفته است به‌طوری که نیروگاه شهید رجایی موفقیت‌هایی را به دست آورده‌ایم.

نظرات
آخرین اخبار