کد خبر: 3341
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 - 05:30
مدیرکل امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی اعلام کرد
مدیرکل امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی از حضور 18 هزار بیمار ضایعه نخاعی در بانک اطلاعات این سازمان خبر داد و گفت: بیش از 16 هزار نفر از این افراد حق پرستاری دریافت می‌کنند.

به گزارش فراتاب، ضمن بیان آنکه علاوه بر بیماران ضایعه نخاعی یک میلیون و 400 هزار نفر از بیماران دارای معلولیت نیز حق پرستاری دریافت می کنند افزود:حق پرستاری هر نفر 2 میلیون ریال در ماه است.

وی در ادامه با تاکید براینکه رویکرد بهزیستی  اجتماع محور و مبتنی بر خانواده است گفت: اولویت بهزیستی نگهداری این بیماران در کانون خانواده است، در همین راستا نیز  پرداخت حق پرستاری به خانواده‌ها برای نگهداری معلولان کمک می کند.


مدیرکل امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی در ادامه به طرح CBR اشاره کرد و گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال 1374 در برخی استانهای کشور آغاز و هم اکنون این طرح با اولویت شناسایی معلولان در تمام روستاهای بالای 50 خانوار و با هدف پیشگیری از تشدید معلولیت ، اشتغالزایی و توانمند سازی معلولان در تمامی استانهای کشور در حال اجراست.

دواتگران ادامه داد: 20 درصد از 450 هزار نفر جامعه روستایی کشور از خدمات CBR استفاده می کنند.

وی در پایان با بیان این که در اجرای این طرح ایران در آسیا و اقیانوسیه جزء کشورهای برتر است، اظهار کرد: در CBR معلولان روستاها توسط مددکاران بهزیستی شناسایی و پس از بررسی های کارشناسی توسط مددکاران، از طریق خانواده مورد آموزش قرار می گیرند و پس از بررسی‌های کارشناسان مددکار، فرد معلول می‌تواند از خدمات توانبخشی سازمان بهزیستی استفاده کند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار