کد خبر: 3326
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1395 - 18:49
جان برنان، رئیس سیا:
جان برنان، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) دراعترافی علنی و نادر گفت: سوریه ممکن است بعد از جنگ پنج ساله در وضعیت کنونی‌اش یعنی یک کشور منسجم باقی نماند.

 فراتاب-سرویس بین الملل، جان برنان، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا،‌)  روز جمعه اعلام کرد که وی درمورد آینده سوریه خوشبین نیست.
وی که در مجمع امنیتی سالانه اسپن در ایالت کلرادو سخن می گفت افزود: « نمی دانم آیا سوریه پس از پایان جنگ در این کشور می تواند به وضعیت سابق برگردد و یک کشور یکپارچه باقی بماند و تجریه نشود ». درباره سرنوشت سیاسی این کشور ونحوه اداره آن افزود: «احتمال دارد نوعی ساختار کنفدرالی بر این کشور حاکم شود، چرا که هر بخش از این کشور هم اکنون تحت کنترل گروه های مختلف قرار دارد » .

این اظهارات برنان اعترافی علنی و نادر از سوی یک مقام ارشد آمریکایی است که سوریه ممکن است بعد از جنگ پنج ساله در وضعیت کنونی‌اش یعنی یک کشور منسجم باقی نماند.

برنان درباره بازگشت آرامش و امنیت به سوریه تصریح کرد تا زمانی که بحران در عراق پایان نیابد، از صلح در سوریه خبری نخواهد بود. این مسئول آمریکایی ادامه داد که سوریه پیچیده‌ترین پرونده در مسیر حرفه‌ای من بود چرا که عوامل داخلی و خارجی بسیاری درباره آن دخیل هستند و اهداف بسیاری با هم تداخل دارند. وی درباره بشار اسد ادعا کرد: «اسد مشروعیتش را از دست داده و حق رهبری ملت سوریه را ندارد و به مجرد اینکه راهی برای خروج او از قدرت بیابیم شاهد پیشرفت در سوریه خواهیم بود ».

نظرات
آخرین اخبار