کد خبر: 3307
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1395 - 21:42
امیریل ارجمند:
امیریل ارجمند اظهار کرد: «هیچ‌گاه اسم پدرم باعث نشده سفارشی کار کنم و همان طور که گفتم کوچک‌ترین کارها در صحنه شروع کردم و همیشه به دور از پسر داریوش ارجمند بودن کار کردم.»

به گزارش فراتاب، امیریل ارجمند در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: «من در زمینه موسیقی فعالیت دارم و دو پیشنهاد آهنگسازی برای یک فیلم کوتاه و یک فیلم بلند داشتم که منتظر بودم کارم در سریال «معمای شاه» تمام شود، تا با تمرکز کامل به آهنگسازی برای فیلم‌ها بپردازم. در حقیقت درگیری در سریال «معمای شاه» و به پایان نرسیدن تصویربرداری، کمی از کار آهنگسازی دورم کرده بود.» وی ادامه داد: «آهنگسازی یک فیلم کوتاه با عنوان «یک روز سرد آفتابی» را انجام دادم که کار کارگردان و دوست خوبم سیاوش درخشی است.»
ارجمند بیان کرد: «در دنیای موسیقی دو آلبوم آماده پخش دارم که خیلی از شعرهایش را خودم نوشته‌ام و فرزاد آذر آن‌ها را تنظیم کرده و کار تقریبا مستقلی است که امیدوارم تا چندی دیگر به بازار بیاید.» وی افزود: همزمان با کار در سریال «معمای شاه» درگیر کار موسیقی به صورت موازی هم بودم، اما چون سریال «معمای شاه» کار سنگین و سختی بود، اکثر وقتم را درگیر بازی در این سریال بودم.»
وی در ادامه در مورد اینکه در موسیقی بیشتر فعالیت دارد یا بازیگری، گفت: «دوست دارم تعادل را حفظ کنم. فکر می‌کنم در وجود خودم توان اینکه بتوانم در جای خود به هر کدام از این هنرها به صورت مجزا بپردازم را دارم و امیدوارم در محیط کارم هم به این تعادل برسم. اما ترجیح می‌دهم، هر زمان که بازی می‌کنم کار موسیقی انجام ندهم و هرگاه که به موسیقی روی می‌آورم، با تمرکز کامل باشد و در آن مقطع فقط در موسیقی فعالیت کنم. اگر شرایط این‌گونه باشد هم برایم راحت‌تر است و راندمان کارم بالاتر می‌رود و نتیجه دلنشین‌تر خواهد بود.»
ارجمند در مورد فعالیت‌هایش در عرصه تئاتر نیز بیان کرد: «یک پیشنهاد خوب در حوزه تئاتر برای حضور در کار پری صابری داشتم که به دلیل بازی در معمای شاه نتوانستم به روی صحنه بروم. چون تئاتر تمرکز می‌خواهد و هنری نیست که بتوان بدون تمرکز و تمرین بر روی صحنه رفت. من خودم را تئاتری می‌دانم و اگر استعداد موسیقی در من هست، آن را مدیون تئاتر هستم. همچنین اگر در سینما و تلویزیون کار بازیگری را انجام می‌دهم، مدیون تئاتر و رشته تحصیلی‌ام هستم که تئاتر بوده است. از آن زمانی که زمین تئاتر را تی می‌کشیدم عاشقانه به سن نگاه می‌کردم.» وی در پاسخ به این پرسش که چطور ممکن است پسر داریوش ارجمند باشی و در تئاتر زمین تی بکشی، گفت: «به مقدسات قسم هیچ‌گاه اسم پدرم باعث نشده سفارشی کار کنم و همانطور که گفتم با کوچکترین کارها در صحنه شروع کردم و همیشه به دور از پسر داریوش ارجمند بودن کار کردم. پسر بزرگانی چون داریوش ارجمند بودن بیشتر باعث این شده که من دیده نشوم و هرگاه که تقابل وجود داشته، آن اتفاق خوبی که باید رخ می‌داد، نیفتاده است.»
بازیگر سریال «معمای شاه» عنوان کرد: «بهترین کمک را در هنر پدرم به من کرد که مرا به هیچ کس و هیچ جایی معرفی نکرد و گذاشت تا خودم راهم پیدا کنم و این بهترین اتفاقی بود که می‌توانست برایم رخ دهد و همین جا از پدرم تشکر می‌کنم که اجازه داد مستقل باشم.»
وی افزود: «پدرم هیچ جا سفارش مرا نکرد و حتی اگر جایی بود که احساس می‌کردم سفارش شده‌ام یا به خاطر پدرم می‌خواهند نقشی به من بدهند نرفتم و کلا قید آن کار را زدم.»
پسر داریوش ارجمند اطهار کرد: «من قبل از اینکه وارد عرصه هنر شوم، شهرت را دیده‌ام و پدرم و خانواده‌ام از شهرت زیادی برخوردار بودند. با شهرت غریبه نیستم، بنابراین هرجا اگر کاری بود که فکر می‌کردم می توانم به درستی و با استعداد و ارزش‌های خودم انجام دهم و حضور داشته باشم، رفته‌ام و هیچگاه به خاطر پسر داریوش ارجمند بودن بازی در نقشی را قبول نکرده‌ام.» وی ادامه داد: «در خیلی از تئاترها و سریال‌ها با پدرم همبازی بوده‌ام، اما به صورت مستقل ورود کردم و هیچ وقت سفارشی وارد کاری نشده‌ام. زیرا وقتی که اسم سفارش می‌آید حس می‌کنم حتما قابلیت ندارم که باید با سفارش کاری به من داده شود. من معتقدم که اگر قابلیت داشته باشم احتیاجی به سفارش ندارم.» وی در پاسخ به این پرسش که پدرت چقدر در این راه حمایت و راهنمایی‌ات کرده است، گفت: «پدرم همیشه مرا راهنمایی و حمایت کرده اما دخالت و سفارش نکرده است.» این آهنگساز در پایان در مورد آهنگسازی فیلم «بدون مرز» گفت: «آهنگسازی فیلم «بدون مرز» فضای بسیار متفاوتی داشت. من تحت تاثیر هیچ آهنگسازی نیستم و نمی‌خواهم با نگاه به آهنگ‌های اروپایی و آهنگ‌هایی که جایزه‌های بزرگ گرفته‌اند و آهنگسازی کنم. همیشه سعی کردم از خلاقیت در آهنگسازی استفاده کنم که متخص به خودم باشد و قطعه‌هایی ساختم که امضای خودم پای آهنگسازی آن باشد.» وی ادامه داد: «آهنگسازی که امضای خودش پای آهنگ‌هایش نباشد، شاید در مقطعی موفق باشد اما قطعا فراموش خواهد شد. چون کار مستقل انجام نداده و آهنگ‌هایش را کپی کرده است. آهنگ‌های ساخته شده هر آهنگساز باید قطعه‌ای متفاوت از آهنگ‌های دیگر داشته باشد.» وی اظهار کرد: «تیتراژ «معمای شاه» را هم خوانده بودم که به دلیل اینکه موافقت نشد یک خواننده در ابتدا و یک خواننده در انتهای سریال بخواند، فقط آهنگ سالار عقیلی در تیتراژ استفاده شد. من ترجیح می‌دهم خودم آهنگسازی کنم و تا به حال ترانه‌های زیادی پیشنهاد شده که قبول نکرده‌ام.»

منبع: بانی فیلم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار