کد خبر: 3287
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1395 - 00:00
آووکادو و یا گلابی تمساح نام درخت و میوهٔ آن درخت است. این درخت در مناطق گرم و استوایی می‌روید و میوه‌ای سبز رنگ با هسته‌ای درشت دارد.
به گزارش فراتاب، آووکادو و یا گلابی تمساح نام درخت و میوهٔ آن درخت است. این درخت در مناطق گرم و استوایی می‌روید و میوه‌ای سبز رنگ با هسته‌ای درشت دارد.
آواکادو (پرسی آمریکانا) درختی است که میوهٔ آن در گونهٔ گیاهان گل‌دار طبقه‌بندی می‌شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و تا ۲۰ متر رشد می‌کندو رشد خیلی سریعی دارد. این گیاه همیشه برگهای سبز دارد که طول آنها به ۱۲ تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد. گلهای آن نامشخص (ناپیدا) و به رنگ زرد مایل به سبز و به عرض ۵ تا ۱۰ میلی‌متر است. میوهٔ گلابی شکل آن از نظر گیاه‌شناسی یک سته یا شفت است که ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر طول دارد.
کشت آووکادو در ایران
نهال‌های این گیاه در دهه ۴۰ شمسی از اکوادر وارد ایران شد ولی در ابتدا دچار سرما زدگی شد ولی بعد از گذشت چند سال با اب و هوای منطقه مورد کشت مقاومت ایجاد کرده که هر کدام از این درختان در حال حاضر ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ عدد میوه تولید می‌کنند. در ایران بیش از ۵۰ هکتار در شمال کشور به باغهای آووکادو اختصاص دارد و هر ساله حدود ۱۰۰ تن میوه تولید می‌شود.
مطالعات محققان نشان می دهد اولین غذای کودک در سن شش ماهگی می تواند میوه آووکادو باشد.
آووکادو اولین غذای ایده آل برای نوزاد
به گزارش خبرنگار مهر، آووکادو میوه ای با طعم خنثی و تراکم مواد مغذی است که می تواند به تقویت رشد و نمو نوزاد کمک کند. یافته محققان دانشگاه اوهایو آمریکا نشان می دهد این میوه می تواند به عنوان اولین ماده خوراکی برای نوزادان استفاده شود.

اولین ماده خوراکی داده شده به نوزاد باید دارای میزان شیرینی و شوری کم تا متوسط باشد تا از اولویت اولیه او برای غذاهای شیرین جلوگیری کند.

یافته ها نشان می دهد آووکادو از جمله مواد خوراکی منحصربه فردی است که منبع ایده آل کالری برای تامین انرژی بیشتر و رشد نوزاد محسوب می شود.

آووکادو حاوی کمتر از ۱ گرم قند به ازای هر ۰.۰۹ گرم است که میوه ای با کمترین میزان شیرینی تلقی می شود.

بافت نرم و لطیف این میوه می تواند به رشد توانایی نوزاد در جویدن و بلعیدن نیز کمک کند.

محققان توصیه می کنند نوزادان باید مواد خوراکی با میزان انرژی متوسط استفاده کنند که دارای میزان قند کمی بوده و غنی از چندین ماده مغذی نیز باشد.

همچنین آووکادو غنی از مواد مغذی برای رشد نظیر فولات، ویتامین E، و لوتین است.

محققان دریافتند آووکادو به شکل قابل توجهی به افزایش جذب ویتامین های محلول در آب کمک می کند.
نظرات
آخرین اخبار