کد خبر: 326
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 01:40
کشته شدن نورالدین شوشان و چهل عضو دیگر داعش
پیش از این واشنگتن اعلام کرده بود بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی اش نفوذ داعش در لیبی افزایش یافته و آنها اکنون به روی کشور لیبی متمرکز شده اند.

به گزارش فراتاب، جنگنده امریکایی بامداد جمعه پایگاه داعش را در منطقه صبراته در غرب طرابلس هدف قرار داد. در این حمله دست کم 40 تن از عناصر داعش کشته شدند که بسیاری از آنان اتباع کشورهای خارجی بویژه تونس بودند و یکی از عناصر این گروه که در دو حمله تروریستی سال گذشته در تونس نقش داشت نیز کشته شده است. نورالدین شوشان که مظنون حمله به موزه باردو در پایتخت تونس و نیز حمله مرگبار در شهر توریستی سوسه تونس بوده است، حملاتی که دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت. مارک چیدل، سخنگوی فرماندهی نیروهای امریکا در آفریقا به خبرگزاری رویترز گفت: ما در حال ارزیابی نتایج حاصل از این عملیات هستیم و هنگام تکمیل شدن اطلاعات، آن‌ها را منتشر خواهیم کرد. این دومین حملۀ هوایی امریکا طی سه ماه گذشته علیه گروه داعش در لیبی محسوب می‌شود.

به گفتۀ شهردار شهر صبراته این حملۀ هوایی در ساعت 3:30 دقیقۀ بامداد به وقت محلی ساختمانی را در منطقۀ قصر تلیل هدف قرار داد که محل اسکان کارگران خارجی بود. شهر صبراته با توجه به نزدیک بودن به مرزهای تونس، پایگاه اصلی تامین مالی عناصر داعش به شمار می رود که از تونس به لیبی می آیند. این شهر فقط 100 کیلومتر تا گذرگاه مرزی " رأس جدير " فاصله دارد. در عین حال، لیبی در شرایط کنونی به شدت آسیب پذیر است و در حقیقت، خلاء ایجاد شده در پی تشدید بحران سیاسی و فروپاشی نهادهای دولتی در لیبی، محیط و شرایطی قابل توجه برای گروه های تروریستی همچون داعش فراهم آورده است.

جنگنده های آمریکا هم اکنون مراکز داعش در سوریه و عراق را نیز بمباران می کنند و به نظر میرسد که بایستی شاهد افزایش حملات جنگنده های امریکا در خاک لیبی نیز باشیم.

نظرات
آخرین اخبار