کد خبر: 3251
تاریخ انتشار: 8 مرداد 1395 - 14:40
دیلما روسف برزیلی دعوت افتتاحیه بازیهای المپیک را رد کرد
دیلما روسف رئیس جمهور موقت برزیل روز سه شنبه یک روز پس از آنکه در مصاحبه ای اعلام کرد قصد ندارد تا نقش علی البدل تا زمان ریاست جمهوری مایکل تمر را بازی کند، گفت تصمیم دارد تا در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک 2016 ریو شرکت نکند.

فراتاب- گروه روابط بین الملل: دیلما روسف رئیس جمهور موقت برزیل روز سه شنبه یک روز پس از آنکه در مصاحبه ای اعلام کرد قصد ندارد تا نقش علی البدل تا زمان ریاست جمهوری مایکل تمر را بازی کند، گفت تصمیم دارد تا در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک 2016 ریو شرکت نکند.
روسف که با مساله بازخواست و محاکمه و ترک پستش تا ماه آینده و تحویل آن به تمر روبروست، برای جشن افتتاحیه به استادیوم ماراکانا جایی که تمر بیانیه آغاز بازیها در 5 آگوست را خواهد خواند، دعوت شده است. روسف در مصاحبه اش با رادیو برون مرزی فرانسه در روز دوشنبه گفت که او در مراسم افتتاحیه در نقش نفر دوم شرکت نخواهد کرد.
سخنگوی تمر، معاون اول سابق روسف به رویترز گفت او به شرکت کنندگان در این بازیها خوش آمد خواهد گفت، اما در VIP در کنار تمر نخواهد نشست. او در جایگاه پایین خواهد نشست.
حضور دو رئیس جمهور در این مراسم برای مقامات ارشد خارجی حاضر در این مراسم خوشایند گیج کننده بوده و صورت ناخوشایندی خواهد داشت.
روسف در مصاحبه اش گفت:"با محاکمه یا بدون آن من شایسته حضور در این مراسم هستم. من و حکومت تحت رهبری ام و کارکنان حزبم برای گرفتن حق میزبانی تلاش زیادی کردیم و زیرساختها را برای این اتفاق ورزشی جهانی فراهم کردیم. مشکل ناتمام ماندن آپارتمانهای ورزشکاران در دهکده المپیک برعهده حکومت محلی ریو و پیمانکاران خصوصی طرف قراردادش است."
آرا نمایندگان حاکی از این است که نخستین رئیس جمهور زن برزیل، بدلیل نادیده گرفتن قوانین مربوط به بودجه محاکمه خواهد شد و در پایان آگوست از مقامش برکنار میشود و تمر تا سال 2018 این مسند را در اختیار خواهد گرفت. مخالفان روسف معتقدند که برزیل تحت رهبری او به بدترین شرایط پس از دهه 30 میلادی گرفتار شده است.
منبع: چاینا دیلی

 

 

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار