کد خبر: 3250
تاریخ انتشار: 8 مرداد 1395 - 14:10
سی ان ان:
حمله انتحاری در روز چهارشنبه در شمال سوریه 48 کشته برجای گذاشت که در میان آنها شمار زیادی زن و کودک به چشم میخورد.

فراتاب- گروه روابط بین الملل: حمله انتحاری در روز چهارشنبه در شمال سوریه 48 کشته برجای گذاشت که در میان آنها شمار زیادی زن و کودک به چشم میخورد. شاهدان عینی میگویند 140 نفر نیز زخمی شدند. بر اساس گزارش CNN یک کامیون در نزدیکی ساختمانی متعلق به آژانس امنیت کردها و برخی ادارات دولتی دیگر در شهر قامشلی نزدیک مرز ترکیه منفجر شد. 
داعش با برعهده گرفتن مسئولیت این انفجار گفت یکی از اعضایش این کامیون مجهز به مواد منفجره را میراند و مقر یگانهای کرد شامل هیات دفاع، کشور، روابط عمومی و جذب نیرو، جایی که به خوبی حفاظت میشد را هدف قرار داد. داعش اعلام کرد این حمله پاسخی به جنایات صورت گرفته علیه کودکان، زنان و مردان بی پناه در شهر منبیج  بوده است.

مقامات کرد در تلاشند تا بفهمند چگونه داعش میتواند چنین حجم عظیمی از مواد منفجره را به دژ نظامی آنان برساند. گروههای حقوق بشری گفتند هفته گذشته حملات هوایی به رهبری امریکا در درون و اطراف شهر تحت کنترل داعش یعنی منبیج بیش از 100 کشته برجای گذاشت.
منطقه منبیج آخرین منطقه وسیع تحت کنترل داعش در شمال سوریه و هم مرز ترکیه است .شهر قامشلی در منطقه کردستان سوریه تحت کنترل حزب اتحادیه دموکراتیک،  واحدهای حفاظت مردمی YPG و دولت سوریه قرار دارد.

منبع: سی ان ان

 

 

نظرات
آخرین اخبار