کره شمالی امریکا را به پرداخت هزینه وحشتناک برای تحمیل تحریم ها تهدید کرد | فراتاب
کد خبر: 3211
تاریخ انتشار: 7 مرداد 1395 - 09:09
آزمایش موشکهای بالستیک به متحدان منطقه ای امریکا هشدار میدهد
کره شمالی پس از آنکه جان کری وزیر امور خارجه امریکا بر شدت بخشیدن تحریم ها علیه رژیم سرسخت این کشور تاکید کرد، امریکا را تهدید به آغاز مجدد آزمایشات هسته ای در شبه جزیره کرد.

فراتاب- گروه بین الملل: کره شمالی پس از آنکه جان کری وزیر امور خارجه امریکا بر شدت بخشیدن تحریم ها علیه رژیم سرسخت کره شمالی تاکید کرد، امریکا را تهدید به آغاز مجدد آزمایشات هسته ای در شبه جزیره کرد.
کره شمالی در مبارزه جویی با دستورات امریکا به آزمایشات موشکهای بالستیک پرداخته است. این آزمایشات هشدارهایی برای متحدان منطقه ای امریکا به شمار میروند.
وزیر خارجه کره شمالی ری یانگ هو به همتایان امریکایی، چینی، ژاپنی و دیگر دولتها در جلسه امنیت منطقه ای گفت:" ما آماده ایم نشان بدهیم که حتی یک کشور قدرتمند مطمئن نخواهد بود که در امنیت به سر میبرد اگر تلاش کند به کشور کوچکی آسیب بزند یا آن کشور را به ستوه بیاورد."
آژانس خبری یون هاپ کره جنوبی گزارش کرد در ادامه نشست، ری اعلام کرد پیونگ یانگ آزمایش بمب هسته ای جدیدی را پس از انفجار هسته ای سال اخیر انجام میدهد.
جان کری گفت:" برای دنیا و همه کشورها ضروری است که فشار همه جانبه تحریمهای وضع شده را بر این کشور وارد کنند." او کره شمالی را تنها کشوری در جهان دانست که با حرکتهای بین المللی مسئولانه از طریق ادامه گسترش تسلیحاتی و موشکی اش مقابله میکند.
منبع: وال استریت ژورنال

نظرات
آخرین اخبار