مخالفت ایران با ایجاد منطقه حائل در سوریه | فراتاب
کد خبر: 321
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 13:05
امیرعبدالهیان:
حسین امیرعبداللهیان، سخن گفتن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه را تکرار خطاهای قبلی دانست.

به گزارش فراتاب به نقل از ایسنا، معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: راه‌حل بحران سوریه که امنیت منطقه را متأثر کرده، صرفاً سیاسی است.

او با انتقاد شدید از برخی کشورهایی که در میز مذاکرات گروه بین‌المللی حمایت از سوریه حضور دارند اما در عمل رویکرد نادرست نظامی را پیگیری می‌کنند، افزود: بدون تردید تکرار موضوع منطقه پرواز ممنوع کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند.

امیرعبداللهیان گفت: برای تحقق راه‌حل سیاسی در سوریه کنترل مرزهای همسایگان این کشور و اجازه ندادن و تسهیل نکردن تردد تروریست‌ها ضروری است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ما از ارسال کمک‌های انسان دوستانه و ایجاد آتش‌بس در همه مناطق سوریه به جز مناطقی که تروریست‌ها حضور دارند حمایت می‌کنیم و ازسرگیری گفت‌وگوهای نمایندگان حکومت سوریه با معارضان معتقد به راهکار سیاسی در چارچوب تلاش‌های سازمان ملل متحد را ضروری می‌دانیم.

امیرعبداللهیان هشدار داد: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه به ویژه در سوریه، یمن و عراق فوری متوقف نشود، امنیت و ثبات منطقه را بیش از پیش متأثر خواهد کرد.

او در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ادامه حملات علیه یمن افزود: حمله کشوری عربی به کشور عربی دیگر و حمله کشوری اسلامی به مردمی بی‌دفاع در کشور اسلامی دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی ادامه رویکرد خطای دیگری در منطقه است.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: باید اجازه داد که با تمرکز بر راه‌حل سیاسی و توجه به ضرورت توقف فاجعه انسانی در یمن، آینده سیاسی این کشور به دست مردم و با مشارکت همه گروه‌های یمنی از طریق تکمیل روند سیاسی با روش‌های شناخته شده دموکراتیک محقق شود.

نظرات
آخرین اخبار