جریمه 28 میلیاردی متخلفان حوزه سلامت و پزشکی | فراتاب
کد خبر: 3199
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395 - 23:55
رییس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی خبر داد:‌
رییس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات حکومتی با تأکید بر سالم‌سازی حوزه درمان و سلامت از افراد سودجو و متخلف گفت:‌ در جریان رسیدگی به تخلفات حوزه سلامت و پزشکی، علاوه بر پلمب یک بیمارستان و مرکز جراحی در شمال تهران،‌ متخلفان حدود 28 میلیارد توم

به گزارش فراتاب، مرتضی خدایی رییس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان  گفت: حوزه سلامت و پیچیده و حساس است و افرادی که با این حوزه سر و کار دارند، با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با اشاره به همکاری مستمر، مناسب و مداوم بین سازمان تعزیرات حکومتی،‌وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی افزود: برای مقابله با تخلفات در حوزه پزشکی و سلامت مردم هماهنگی مناسبی وجود دارد و از این بابت از سازمان های نامبرده تشکر می‌کنیم.

وی اظهار کرد:‌ سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس وظایف ذاتی خود، موضوع تخلفات حوزه پزشکی و سلامت را با جدیت دنبال خواهد کرد.  متاسفاه عده‌ای در قالب پزشک، خدمات پزشکی را مورد هجمه قرار داده و با هدف سودجویی و کسب درآمدهای نامشروع و غیرقانونی، موجب تحمیل هزینه به شهروندان و بیماران شده‌اند.

رییس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی اجازه نخواهد داد تا حقوق مردم در این زمینه تضییع شود و با متخلفان برخورد قاطع خواهد داشت، باید حوزه پزشکی و سلامت را از سوءاستفاده‌کنندگان پاکسازی کنیم.

وی از برخورد با چندین بیمارستان و مرکز جراحی و پزشکی خبرداد و افزود: امروز یک بیمارستان و یک مرکز جراحی در شمال تهران بر اساس احکام صادره پلمپ خواهند شد. امیدواریم مدیران این مراکز از این فرصت برای اصلاح وضعیت خود استفاده کنند.

وی ادامه داد:‌ یک بیمارستان در طول ماه‌های گذشته مرتکب تخلفاتی شده و چندین بار به آن تذکر داده شده بود و بازدیدهای مکرری که از آن انجام شده است از مورخ 28/1/95 به آن فرصت داده بودیم تا به وضعیت نامطلوب خود پیگیری کند اما متاسفانه به این اوضاع نامطلوب در حوزه درمانی رسیدگی نکرد. یک مرکز جراحی که سال‌ها بدون مجوز قانونی فعالیت می‌کرده است و همچنان نتوانسته مجوزهای لازم را اخذ کند طی احکام صادره پلمب خواهد شد.

برخورد با متخلفان استفاده چندین باره از تجهیزات پزشکی یک بار مصرف

رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات حکومتی گفت:‌ از طرفی یکی از بیمارستان‌های مهم تهران و متعلق به یکی از نهادهای عمومی کشور، از  کتتر و  EPS که یکبار مصرف است را چندین بار مصرف می‌کرده، متاسفانه در این پرونده یکی از شرکت های بزرگ بیمه در این تخلف نقش داشته و مدیرکل یکی از ادارات نیز تحت پیگرد است.

وی با اشاره به این‌که سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده، ادامه داد: در این پرونده متخلفان  18 میلیارد تومان جریمه شدند و رسیدگی به دیگر جوانب پرونده ادامه دارد. پرونده شرکت بیمه در این تخلف همچنان در حال بررسی است. مراکز درمانی در صورت استفاده چندین باره از مواد یکبار مصرف با  برخورد قاطع و قانونی  مواجه خواهند شد.

جریمه 10 میلیارد تومانی متخلفان

وی در ادامه از جریمه 5.5 میلیارد تومانی شرکت پیمانکار داروخانه در یکی از بیمارستان‌ها خبر داد و افزود:‌ این شرکت به دلیل گرانفروشی دارو و اقلام پزشکی جریمه شد.5 موسسه غیرمجاز پزشکی که در حوزه پوست، مو، لاغری و دندانپزشکی فعالیت و از افراد غیرمجاز استفاده می‌کردند، شناسایی و از ادامه فعالیت شان جلوگیری بعمل آمد و تجهیزات این موسسات نفع دولت توقیف شد.: یک متخصص زنان و زایمان نیز به دلیل تحمیل هزینه و استفاده از تجهیزاتی که مجوز آن را نداشت، 4.5 میلیارد تومان جریمه شد.

درمان 120 بیمار کم بضاعت جریمه تخلف مراکز درمان و بیمارستانی

خدایی از حکم متفاوت برای جریمه متخلفان خبر داد و افزود: شش مرکز درمانی و بیمارستانی به دلیل اضافه دریافت و سایر تخلفات به لفو پروانه و جریمه محکوم شدند، این مراکز ملزم هستند تا هر کدام نسبت به درمان 20 بیمار کم بضاعت که از طرف کمیته امداد . سازمان بهزیستی معرفی خواهد شد، اقدام کنند، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر روند درمان این بیماران نظارت خواهد داشت. اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی یک بیمارستان یکی از بیمارستان ها تخصصی در عمل جراحی از پروتز به اندازه کافی استفاده نمی کرده یا اصلا استفاده نمی کرده است، این موضوع علاوه بر اینکه یک جرم است،‌اقدامی غیر انسانی و غیر اخلاقی است. در این پرونده دستور داده شده تا بیماران غربالگری شده و اگر کسی شناسایی شد، از متخلفان شکایت کند.

قانون برای مبارزه با متخلفان روزآمد نیست

وی با اشاره به اثر بخش نبودن مجازات ها گفت: متاسفانه تعدد مراجع رسیدگی در این حوزه باعث شده که متخلفان با استفاده از خلاهای قانونی از چنگال عدالت فرار کنند. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در بحث اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی بازنگری کنند، زیرا مجازات ها اثربخش نیست و قانون باید به روز شود. شهروندان برای شکایت در زمینه تخلفات پزشکی و حوزه سلامت به سازمان تعزیرات حکومتی در مراکر استانها و شهرها مراجعه یا شکایت خود را به شماره 30009651 پیامک کنند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار