عده‌ای با سوءبرداشت از سخنانم دنبال تخریب هستند | فراتاب
کد خبر: 3195
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395 - 21:50
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه عده‌ای با تحریف صحبت‌های من قصد تخریب را دارند، به حاشیه‌های سفر اخیر خود به استان البرز اشاره کرد و گفت: در طول سه سال گذشته به هیچ عنوان برای اثبات خود از مسؤلان گذشته انتقاد نکردم و از صحبت‌های من سوء

به گزارش فراتاب، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه رونمایی از 64 سایت خبری، فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور و سامانه صدور پروانه‌ها و مدیریت موسسات، به حاشیه‌های ایجاد شده درخصوص مشکلات درمانی البرز اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که دو سال پیش وقتی به استان البرز رفتم، آنجا گفتم که امکانات بهداشتی و بیمارستانی استان بسیار کم است که البته هنوز هم نیز بخشی از این کمبودها وجود دارد.  در آن زمان به ازای هز 1000 نفر ، شش دهم درصد تخت بیمارستانی وجود داشت، در حالی که در کل کشور 1.6 تخت به ازای هر 1000 نفر وجود دارد.

وی در ادامه به بهبود وضعیت درمان در این استان نیز اشاره کرد و گفت: من دو سال پیش شاهد بودم در استان البرز به ازای هر پنج یا شش نوزاد یک دستگاه وجود داشت و وقتی مادری برای زایمان مراجعه می‌کردند امکان ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر  نبود اما امروز خوشبختانه 1000 تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده است.

 هاشمی همچنین اضافه کرد: من در مصاحبه خود اظهار کردم دو سال پیش وقتی به این مرکز درمانی در استان البرز مراجعه کردم تعداد تخت بیمارستانی کم بود و وقتی مردم برای زایمان مراجعه می‌کردند مجبور می‌شدند روی زمین زایمان کنند، اما امروز این خدمت فراهم و بسیاری از این مشکلات رفع شده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر سوءبرداشت از سخنان وی،‌ ادامه داد: اظهارنظر من درخصوص یک بیمارستان در استان البرز را به کل کشور تسری دادند، در واقع برخی از دوستان با تحریف صحبت‌های من دنبال تخریب هستند ، در حالیکه تخریب از نظر فرهنگ و اخلاق، ناپسند است.

هاشمی تصریح کرد: در طول سه سال خدمت به هیچ عنوان از دولت‌ها و مسئولان وقت انتقادی نداشتم و همواره به تعریف و قدردانی از خدمات آنها پرداخته‌ام؛ چون فردی که در حوزه کار اجرایی قرار می‌گیرد و تجربه مدیریت پیدا می‌کند، متوجه می‌شود  خدمت‌رسانی در این حوزه بسیار دشوار است باید قدرشناس همه کسانی باشیم که به مردم خدمت می کنند و فکر هم نمی کنم برای اثبات خدمات نیاز به واکاوی گذشته و اقدامات دیگران باشد بلکه راه اثبات خودمان تلاش شبانه روزیست در حالی که خودی هم وجود ندارد و همه باید تلاش کنیم که نگاهمان پیش‌رو باشد نه به گذشته.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قصد ما نه تبلیغ بوده و نه تخریب، براین اساس امیدواریم همه ما در مدار اخلاق رفتار کنیم و اخلاق سرلوحه همه خدمات ، رفتارها و قلممان باشد چرا که این موضوع نیاز جدی جامعه ماست.

سامانه صدور پروانه زمینه سوء استفاده را از بین می‌برد

وی همچنین صدور پروانه‌ها به صورت الکترونیک را از مهمترین مزایای راه‌اندازی سامانه صدور پروانه‌ها و مدیریت موسسات در وزارت بهداشت دانست و گفت: تاکنون تمامی پروانه‌ها به صورت دستی صادر می‌شد و افراد مجبور می‌شدند برای دریافت مجوز مسافت‌های طولانی‌ را طی کنند که با راه‌اندازی این سامانه بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

هاشمی افزود: گاهی اوقات ممکن بود از آیین‌نامه‌ها و قوانینی که در وزارت بهداشت وجود دارد، در حوزه صدور پروانه‌ها برداشت سلیقه‌ای انجام شود که خوشبختانه سامانه صدور پروانه‌ها و مدیریت موسسات سوءاستفاده‌ها در این زمینه را از بین می‌برد.

وی همچنین هدف دولت الکترونیک را  آسان‌سازی و دسترسی راحت مردم به خدمات و امکانات عنوان کرد که می‌تواند علاوه بر ارائه کیفی خدمات، از رانت‌خواری و ورود فساد پیشگیری کند. 

صدور مجوز دیجیتالی، به نفع ناظران و مسئولان است

وزیر بهداشت همچنین  راه‌اندازی این سامانه را زمینه ساز صدور مجوزهای لازم به صورت دیجیتالی برای اقداماتی نظیر ترخیص بیمارستان، مراکز درمانی و وسایل و تجهیزات پزشکی و سایر خدمات دانست و افزود: این امکان علاوه بر ارائه خدمات باکیفیت به نفع ناظران و مسؤلان نیز خواهد بود چراکه به نفع ناظرین و سیاست‌گذاران نیز خواهد بود.

هاشمی درخصوص راه‌اندازی 64 سایت خبری، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز گفت: در واقع این سامانه مسیر ارتباطی دو جانبه و دو سویه از طرف معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت و خارج از این وزارتخانه را در قالب یک تکنولوژی جدید فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تحصیل 4.2 درصد دانشجویان کشور در وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر حدود 200 هزار دانشجو در وزارت بهداشت وجود دارد، اگرچه تعداد این دانشجویان در مقایسه با وزارت علوم کم است اما 50 درصد نخبگان برای ورود به آموزش عالی این وزارتخانه را انتخاب می‌کنند. بنابراین ایجاد ارتباط در توانمندسازی دانشجویان از لحاظ علمی، فرهنگی و اجتماعی بسیار ضروری است.

وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: دانشجویان وزارت بهداشت باید بتوانند در پایان تحصیل علاوه بر حوزه‌های تخصصی و حرفه‌ای در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مهارت‌های زندگی نیز توانمند باشند که خوشبختانه راه‌اندازی چنین سامانه‌ای می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار