هنوز تاریخ دقیقی برای تحویل اس 300 تعیین نشده است | فراتاب
کد خبر: 319
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 11:35
ادعای جدید روس ها در قبال سامانه اس- 300:
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد: زمان دقیق تحویل سامانه موشکی اس 300 هنوز مشخص نشده است؛ زیرا ایران هزینه‌های آن را پرداخت نکرده است.

به گزارش فراتاب به نقل از   ایسنا، دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: خیلی زود است که تاریخ مشخصی را تعیین کنیم. هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده است. مشکلاتی در رابطه با پرداخت مبالغ وجود دارد ایرانیان هنوز تا به امروز هزینه‌ها را پرداخت نکرده‌اند.

 پسکوف دررابطه با این‌که «آیا مساله تحویل سامانه اس 300 به ایران در خلال جلسه حسین دهقان وزیر دفاع ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مطرح شده یا نه» توضیحاتی ارائه نکرد.

 سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا مساله تحویل سامانه اس 300 در دستور کار این جلسه بود؟ گفت: ابعاد گوناگون همکاری فنی – نظامی مطرح شده است.

 پیش‌تر نیز یک مقام وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گزارش رسانه‌های خبری درتحویل اولین محموله سامانه دفاع موشکیPMU-2 ، S-300 از آستاراخان به ایران در روز پنج شنبه 29 بهمن را رد کرد. روسیه و ایران قراردادی به ارزش 800 میلیون دلار برای تامین پنج ناوگان سامانه دفاع موشکی اس 300 را در سال 2007 به امضا رساندند.

نظرات
آخرین اخبار