قیمت نفت بر مدار صعودی قرار گرفت | فراتاب
کد خبر: 3171
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395 - 12:35
کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت نفت ترمیم شود و از پایین ترین رقم های ۳ ماه اخیر فاصله بگیرد، اما نگرانی ها از مازاد عرضه همچنان در بازار وجود دارد و بسیاری از تجار احتمال کاهش بیشتر قیمت ها را می دهند.

 به گزارش فراتاب، کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت نفت ترمیم شود و از پایین ترین رقم های 3 ماه اخیر فاصله بگیرد، اما نگرانی ها از مازاد عرضه همچنان در بازار وجود دارد و بسیاری از تجار احتمال کاهش بیشتر قیمت ها را می دهند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت افزایش به 44 دلار و 93 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم با 10 سنت افزایش به 43 دلار و 23 سنت رسید.

قیمت نفت برنت در جلسه قبل به پایین ترین رقم از ماه می رسید، در حالی که نفت خام آمریکا نیز پایین ترین رقم از ماه آوریل را تجربه کرد.

تجار گفتند، افزایش قیمت ها تا حدی ناشی از اصلاح قیمت ها بعد از افت شدید جلسه قبل بوده و تا حدی منعکس کننده کاهش بیش از یک درصدی ارزش دلار در برابر ین ژاپن.

از آنجایی که نفت به دلار معامله می شود، کاهش ارزش ارز آمریکا موجب ارزان تر شدن نفت برای دارندگان سایر ارزها و احتمالا افزایش تقاضا می شود.

به رغم افزایش نسبی قیمت نفت، تحلیلگران گفتند روند کلی بازار نفت به سمت کاهش است.
مت اسمیت، تحلیلگر موسسه کلیپر دینا در یادداشتی نوشت: «نگرانی های فعلی از مازاد عرضه در حال تشویق پیش خریدهای احتکاری است.»

افزایش نگرانی ها از ایکه میزان تقاضا کمتر از حد انتظار بوده و در عین حال افزایش تولید و بالا رفتن تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا موجب شده تا تحلیلگران به این جمع بندی برسند که هرگونه ترمیم قیمت نفت احتمالا یک سال یا بیشتر طول خواهد کشید.

همچنین وزارت انرژی آمریکا چشم انداز خود از رشد تقاضا برای بنزین در بقیه ماه های سال را کاهش داده و پیش بینی خو از 220 هزار بشکه قبلی را به 160 هزار بشکه در روز رسانده است.

منبع: میزان

 

نظرات
آخرین اخبار