طبییعی ترین چای و عسل دنیا در کجا تولید می شوند؟ | فراتاب
کد خبر: 3155
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1395 - 11:13
از سرزمین کیوی ها (6)
نیوزیلندی ها دارای محصولات و تولیدات منحصر به فردی است عسل و چای طبیعی که در زمره طبیعی ترین و در عین حال پردرخواست ترین ها در جهان هستند، در این زمره به شمار می روند.

فراتاب / گروه فراسفر لیلا رشیدی: شاید با شنیدن نام کشور نیوزیلند به سرعت به محصولاتی مانند گوشت و لبنیات فکر کنید. درست است که اینها صادرات اصلی کشور نیوزیلند هستند اما چند محصول جالب دیگر در نیوزیلند تولید می شود که کاملا منحصربفردند. در اینجا به دو محصول معروف نیوزیلند اشاره می کنم:

عسل مانوکا (Manuka)

عسل مانوکا چیست؟ عسل مانوکا از شهد گل مانوکا که گلی بومی کشور نیوزیلند است به دست می آید. این گل و زنبور تولید کننده به این عسل مشخصات منحصربفردی می دهند. این عسل در جهان بسیار شناخته شده است و بیشترین تقاضا را در بین مشتریان دارد و تحقیقات علمی فراوانی نیز در مورد آن شده است که همگی تاکید بر داشتن خواصی ویژه در این عسل دارند. عسل مانوکا "استاندارد" مقایسه کیفیت عسل هاست. شما وقتی برای خرید عسل به فروشگاه ها مراجعه می کنید روی شیشه برخی از عسل ها به برچسب UMF که مختصر شده Unique Manuka Factor است برمی خورید که نشان دهنده درجه بندی عسل مورد نظر از لحاظ مواد تشکیل دهنده آن است. این برچسب به شما می گوید که عسل مورد نظر عسل مانوکاست. هرچه عدد UMF بیشتر باشد میزان مواد درمانی آن بیشتر است. این مواد عبارتند از لپتوسپرین، DHA و متیل گلیوکسال. این مواد به عسل خواص آنتی باکتریال می دهند. اما لازم به ذکر است که این اعداد و ارقام قیمت عسل را هم بسیار بالا می برند. در نیوزیلند عسل های 250 گرمی با قیمت های بالاتر از 100 دلار را در فروشگاه ها می بینید.  غیر از مصرف خوراکی انواع و اقسام محصولات بهداشتی هم با استفاده از این عسل به دست می آید.

 

چای زیلونگ  (Zealong)

خالص ترین چای جهان یعنی چای زیلونگ نیز محصول کشور نیوزیلند است. داستان این چای نیز بسیار جالب است. همه چیز از یک بوته کاملیا شروع شد. یک مهاجر تایوانی ساکن نیوزیلند که بوته کاملیا را در باغچه همسایه خود مشاهده کرد به این فکر افتاد که به دلیل شباهت بسیار بوته های کاملیا و چای و خلوص و پاکی خاک وایکاتو Waikato در نیوزیلند می تواند در اینجا چای به عمل آورد. او در سال 1996 1500 بوته چای را از تایوان وارد کرد و تنها 130 بوته توانستند از قرنطینه جان سالم بدر ببرند. او اکنون آن 130 بوته را با تلاش و استفاده از تجربه افراد بومی، به بیش از یک میلیون بوته چای رسانده است. چای زیلونگ استانداردهایی منحصفر بفرد در صنعت غذا کسب کرده است و خالص ترین چای جهان را تولید می کند. این چای به شیوه کاملا سنتی و ارگانیک تولید می شود. تمام مراحل چیدن برگها با دست انجام شده و تنها از سه برگ سر شاخه استفاده میشود. اگر شما فنجانی ازین چای را دم کرده و از مزه آن لذت بردید، کافی است که اطلاعات خرید آن را به شرکت اطلاع دهید. آنها می توانند پیگیری کنند که آن چای محصول چه روز و چه ساعتی است و در صورت نیاز شما از همان چای برای شما بفرستند.  بسیاری از کارگران و استادکاران چای از تایوان به استخدام گرفته شده اند. این کارخانه چای تورهایی را برای علاقه مندان ترتیب می دهد که شامل بازدید و امتحان کردن چای های تولید این شرکت است. بازهم قیمت چای معمولی زیلونگ حدود حدود 30 دلار برای هر 50 گرم است!

برای مشاهده عکسها با سایز اصلی روی آنها کلیک کنید:

نظرات
آخرین اخبار