کد خبر: 3139
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1395 - 07:30
تغییر در رویه گازرسانی به مشتریان جدید
گازرسانی به چهار منطقه کشور به روش سی ان جی با توجه به بخشنامه وزیر نفت در دست اجراست.

فراتاب-گروه بین الملل: به گزارش فراتاب و به نقل از ایلنا، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران امروز (دوشنبه، چهارم مردادماه) در جلسه آموزشی صنعت نفت گفت: تاکنون از ٤٠ هزار روستای کشور به ٢٠ هزار روستا گازرسانی شده و گازرسانی به پنج هزار و ٧٠٠ روستا نیز در دست اجراست.به ازای هر خانوار ٦ میلیون تومان اعتبار برای گازرسانی به روش خط لوله در نظر گرفته شده و در صورت افزایش این هزینه باید روشی دیگر جایگزین کنیم.

ناصر ابراهیمی با اشاره به بخشنامه وزیر نفت در حوزه گازرسانی به روستاهای بالای ٢٠ خانوار، اظهار کرد: براساس این بخشنامه، به ازای هر خانوار ٦ میلیون تومان اعتبار برای گازرسانی به روش خط لوله در نظر گرفته شده و در صورت افزایش این هزینه باید روشی دیگر جایگزین کنیم.

وی با بیان این که سی ان جی بعنوان نخستین روش جایگزین مطرح است، افزود: تاکنون چهار منطقه کشور برای گازرسانی به این روش مشخص شده که هفته آینده نخستین پروژه گازرسانی به شهر بیدروبه از توابع شهرستان اندیمشک استان خوزستان افتتاح می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: دو پروژه در منطقه لاریجان و شهر پول در شهرستان نوشهر استان مازندران نیز در دست اجراست.

وی با بیان این که هم اکنون گازرسانی به پنج شهر استان اصفهان نیز در دست اجراست، تاکید کرد: این شهرها حدود ٢٦٠ کیلومتر از شبکه گاز فاصله دارند و گازرسانی به آنها به روش سی ان جی انجام می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره جزئیات گازرسانی به شهرهای کشور به روش سی ان جی گفت: در این روش دو ایستگاه «مادر» و «دختر» تعریف می شود و گاز در ایستگاه «مادر» به سه هزار و ٦٠٠ PSI افزایش می یابد و این گاز با تریلی در ایستگاه «دختر» به ٦٠ PSI کاهش یافته و به شبکه گاز تزریق می شود.

نظرات
آخرین اخبار