مقاومت آلمانی در مقابل خروج انگلیس | فراتاب
کد خبر: 3138
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 17:59
آلمان علیه برگزیت
موسسه تحقیقاتی «آی.اف.او / Ifo» آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که با وجود شوک اقتصادی حاصل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) شاخص «جو اقتصادی» آلمان در ماه ژوئن (خرداد- تیر) در برابر افت شدید و ناگهانی مقاوم بوده است.

فراتاب-گروه اقتصادی: به گزارش فراتاب و به نقل از  ایرنا  پایگاه خبری بلومبرگ نوشت، گرچه پیش بینی می شد که پس از تصمیم نهایی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، حتی بزرگترین اقتصاد قاره سبز هم تحت تاثیر پیامد های مخرب این رویداد قرار بگیرد، نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر نشان می دهد که چشم انداز اقتصاد آلمان همچنان مثبت ارزیابی می شود.
موسسه «آی.اف.او» مونیخ روز دوشنبه اعلام کرد که شاخص «جو اقتصادی» که سنگ محک وضعیت فعلی و چشم انداز آینده اقتصادی آلمان است، در ماه ژوئن تنها با چهار دهم درصد کاهش از 108.7 به 108.3 رسیده است.بسیاری از کارشناسان با توجه به برگزیت و وضعیت ملتهب بازار های مالی انتظار کاهش به مراتب بیشتری را داشتند. بلومبرگ ماه گذشته با انتشار نتایج یک نظرسنجی، کاهش 1.2 درصدی این شاخص را در بازه میان مدت پیش بینی کرده بود.
این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان با توجه به برگزیت و وضعیت ملتهب بازار های مالی انتظار کاهش به مراتب بیشتری را داشتند. بلومبرگ ماه گذشته با انتشار نتایج یک نظرسنجی، کاهش 1.2 درصدی این شاخص را در بازه میان مدت پیش بینی کرده بود.
هفته گذشته نیز نتایج یک بررسی جداگانه با مشارکت مدیران خرید شرکت های آلمانی نشان داد که میزان تولید در این کشور در ماه ژوئیه به بالاترین سطح خود از سال 2014 رسیده است. این نظرسنجی همچنان نشان داد که رقم بیکاری در آلمان رکورد پایین جدیدی را به ثبت رسانده است.
سرمایه گذاران آلمانی حتی پیش از همه پرسی 23 ژوئن (3 تیر) مردم انگلیس و رای تاریخی آن ها به خروج از اتحادیه اروپا هم به آینده اقتصاد کشورشان امیدوار بودند.
یافته های اندیشکده معتبر «زد.ای.دابلیو» آلمان درست چند روز پیش از برگزاری این همه پرسی نشان داده بود که شاخص اعتماد سرمایه گذار (Investor Confidence Index) آلمان در ماه مه بالاترین رکورد خود از سپتامبر 2015 را به ثبت رسانده است.
با وجود اینکه فردای همه پرسی و در روزی که رسانه ها از آن با عنوان 'جمعه سیاه' یاد کردند ، شاخص کل بورس آلمان به پایین ترین حد خود در هشت سال اخیر رسید، مقام های برلین تاکید دارند که اقتصاد آلمان در بلند مدت در برابر پیامد های اقتصادی برگزیت کمر خم نمی کند. انگلیس سومین مقصد بزرگ صادرات آلمان است.

نظرات
آخرین اخبار