گسترش همکاری های امنیتی و اقتصادی پاکستان با ایران | فراتاب
کد خبر: 3132
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 15:12
در دیدار شمخانی با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان مطرح شد:
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فرصت های متعدد همکاری میان ایران و پاکستان گفت: اجازه نخواهیم داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست برای ایجاد ناامنی در مرزها، روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش فراتاب به نقل از ایرنا، سپهبد ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان که برای دیدار رسمی سه روزه به ایران سفر کرده است صبح امروز -دوشنبه- با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.
شمخانی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و تمدنی و همچنین اشتراکات فراوان فرهنگی و مذهبی میان دو کشور بر اهمیت گسترش مناسبات و همکاری های دو جانبه زمینه های مختلف تاکید کرد.
وی شرایط بحرانی منطقه و به ویژه توسعه موج ویرانگر تروریسم که به معظلی بین المللی تبدیل شده است را تهدیدی مشترک برای دو کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فعال کردن ساختارهای همکاری دو جانبه و طراحی سازوکارهای مشترک، متناسب با تغییر مولفه های تهدید زا از جمله اقدامات فوری است که باید از سوی دستگاه های ذیربط در دو کشور مورد اهتمام جدی قرار گیرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فرصت های متعدد همکاری میان دو کشور، بر اراده رهبران عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای تعمیق و بسط همکاری های دو جانبه و اشتراک مساعی در موضوعات مرتبط با جهان اسلام تاکید کرد و افزود: در هیچ مقطعی از تاریخ همسایگی میان دو کشور تهدید متقابلی میان پاکستان وایران وجود نداشته و روابط دو کشور صرفا بر اساس فعال سازی فرصت های مشترک برای تامین منافع دو ملت دنبال شده است.
وی با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از امنیت پایدار در مرزها و انجام اقدامات مشترک در موضوعاتی مانند مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان و سلاح و ومبارزه با گروه های اشرار خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست برای ایجاد ناامنی در مرزها، روابط میان دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: مقابله با تفکر داعش پرور مهمترین اولویت و زیربنای مبارزه با تروریسم است و بدون آن، هیچ کشوری چه در منطقه و چه در اروپا دارای امنیت و ثبات نخواهد بود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: موجب تاسف است که یک کشور اسلامی بر اساس خواست دشمنان جهان اسلام، هزینه ها و درآمدهای خود را صرف گسترش جنگ و ترویج تروریسم در منطقه کند و با بی تفاوتی نسبت به مردم در محاصره غزه و مسئله فلسطین، با رژیم صهیونیستی رابطه مخفیانه برقرار سازد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موقعیت منحصر به فرد بنادر ایران و پاکستان در خلیج فارس و دریای عمان، این بنادر را مکمل یکدیگر و موجب هم افزایی و گسترش ظرفیت های بی شمار اقتصادی برای دو کشور دانست.
ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نسخت وزیر پاکستان نیز دراین دیدار با تاکید بر لزوم هوشیاری کشورهای سالامی در برابر توطئه های خارجی که با هدف افزایش نزاع میان مسلمانان و کشورهای دنبال می شود، تصریح کرد: پاکستان همکاری های امنیتی و اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش خواهد داد.
وی با ابراز نگرانی از شرایط حاکم بر کشورهای اسلامی و رنج و مرارتی که مسلمانان به دلیل توسعه تروریسم تحمل می کنند، افزود: بدون شک بحران های جاری در کشورهای اسلامی ناشی از طرح بلند مدت دشمنان برای از بین بردن زیرساخت ها و منابع مالی و انسانی کشورهای سلامی بوده و رویکرد آن، تضعیف جهان اسلام در برابر غرب است.
مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: پس از توافق هسته ای و لغو تحریم ها علیه ایران، زمینه های جدیدی برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی، تجاری و بازرگانی فراهم شده است که باید در تلاش مشترک برای به فعلیت رساندن آن، گام های جدیدی برداریم.

نظرات
آخرین اخبار