آفریقا هنوز برای ما بازاری در حال شناخت است | فراتاب
کد خبر: 3131
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 15:05
مدیرکل هماهنگی و راهبرد اقتصادی وزارت خارجه:
مدیرکل هماهنگی و راهبرد اقتصادی وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه سعی می‌کند ارزش افزوده‌ای که در روابط خارجی ایجاد شده است را به ارزش افزوده اقتصادی تبدیل کند.

به گزارش فراتاب،‌ فریدون حق‌بین مدیرکل هماهنگی و راهبرد اقتصادی وزارت خارجه در حاشیه سفر محمدجواد ظریف به غرب آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: این سومین موج سفرهای آقای ظریف است که در جهت فرصت‌سازی یا یا ایجاد فرصت‌های جدید برای بخش‌های تجاری کشور در حال انجام است.

وی با بیان این‌که موج اول و دوم این سفرها به شش کشور آسیایی و چهار کشور اروپای شمالی بود، افزود: یکی از وظایف اصلی دیپلماسی، ایجاد فرصت برای کلیه بخش‌ها در روابط خارجی است. با توجه به اولویت‌های موجود، ایجاد فرصت‌های جدید ناشی از مذاکرات برجام و بعد از آن وزارت خارجه سعی می‌کند ارزش افزوده‌ای که در روابط خارجی ایجاد کرده‌ایم را به ارزش افزوده اقتصادی تبدیل کند.

حق‌بین گفت: در این سفر قرار است شرکت‌های ایرانی دیدارها و گفت‌وگوهایی با طرف‌های خود داشته باشند. گزارشی که از این نشست‌ها بیرون می‌آید برای ما بسیار تعیین‌کننده است و در این راستا دولت تلاش می‌کند زمینه‌های لازم را برای پشتیبانی این شرکت‌ها فراهم کند. در گذشته سفر وزرای خارجه با هیات‌های اقتصادی همراه نبوده ولی در این سفر تلاش کردیم صادرات را توسعه دهیم.

وی با بیان این‌که کار ما فرصت‌سازی برای این شرکت‌هاست گفت: ما تلاش می‌کنیم فرصتی برای این شرکت‌ها ایجاد کنیم تا با هزینه کم زمینه صادرات فراهم شود.

به گزارش ایسنا، این مقام وزارت امور خارجه با تاکید بر این‌که آفریقا ویژگی و ظرفیت‌های خوبی دارد گفت: بازار آفریقا تناسب خوبی با آن‌چه ما تولید می‌کنیم دارد. تولیدات ما در بخش‌های خدمات فنی مهندسی، زیرساختی، نیروگاهی، صادرات محصولات مرتبط با صنایع غذایی و پتروشیمی می‌تواند بازار خوبی در آفریقا داشته باشد. در کشت فراسرزمینی می‌توانیم زمینه‌های خوبی برای همکاری مشترک داشته باشیم و در زمینه محصولات دارویی هم می‌توانیم روی بازار آفریقا حساب کنیم ضمن این‌که آفریقا هنوز برای ما بازاری در حال شناخت است.

نظرات
آخرین اخبار