رئیس کمیته ملی حزب دموکرات استعفا می دهد | فراتاب
کد خبر: 3100
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 13:37
به دنبال افشای اسراری از اعمال نفوذ سران حزب دموکرات در انتخاب کلینتون
در واکنش به افشای ایمیل هایی در ارتباط با هماهنگی با کلینتون برای غلبه بر سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات ها، خانم دبی واسر من شولتز رئیس کمیته ملی این حزب کنار می کشد.

فراتاب – گروه بین الملل: به گزارش واشنگتن پست، در بیانیه خانم واسرمن شولتز آمده است که وی قصد دارد تا پس از گردهمایی سراسری این حزب که از امروز (دوشنبه) به مدت چهار روز برگزار می شود، از سمت خود کناره گیری کند. نماینده مردم فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه این بیانیه افزوده است که برای حصول اطمینان از پیروزی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر (18 آبان) همچنان به فعالیت های خود در حمایت از کمپین تبلیغاتی وی ادامه خواهد داد. بر اساس اعلام کمیته ملی حزب دموکرات «دونا برازیل» معاون وی به طور موقت ریاست این کمیته را بر عهده خواهد گرفت.

«ریموند ریباک» از مقام های ارشد این کمیته و شهردار پیشین «مینیاپولیس» با استقبال از استعفای شولتز، خواستار برکناری سریع همه افرادی شد که به دنبال تخریب وجهه سندرز یا دیگر نامزد های رقابت های درون حزبی بودند. وی تاکید کرد که حزب دموکرات باید تمرکز خود را به سرعت روی حمایت از هیلاری کلینتون بگذارد و در آستانه گردهمایی سراسری حزب، فرصتی برای دیگر فعالیت ها نیست. ستاد انتخاباتی کلینتون و «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز در بیانیه های جداگانه، از خدمات شولتز در مقام ریاست کمیته ملی حزب دموکرات تقدیر کردند. در ایمیل های منتشر شده در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس که مربوط به رقابت های مقدماتی حزب دموکرات است، تلاش برخی مقام های این حزب برای تخریب چهره برنی سندرز با هدف حمایت از کمپین تبلیغاتی کلینتون افشا شده بود. «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا قرار است در گردهمایی سراسری حزب دموکرات که از امروز (دوشنبه / چهار مرداد) در فیلادلفیا آغاز و تا پنجشنبه ادامه خواهد یافت، به عنوان نامزد رسمی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شود. برنی سندرز از رقیبان مطرح کلینتون بود که در نهایت با کناره گیری از رقابت های انتخاباتی داخلی، به جرگه حامیان کلینتون پیوست.

آقای سندرز گفته بود که خانم شولتز "نباید" ریاست کمیته ملی حزب دمکرات را به عهده داشته باشد. او روز یکشنبه به شبکه ای بی سی گفت:‌ "این ای‌میل ها موید استدلال من است که چرا او نباید رئیس کمیته باشد."

نظرات
آخرین اخبار