کد خبر: 3092
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 05:45
وزیران دارائی کشورهای عضو گروه 20 درباره بی ثباتی اوضاع اقصادی جهان پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) هشدار دادند.

فراتاب-گروه بین الملل:نشست دو روزه وزیران دارایی و اقتصادی و سران بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بیست روز شنبه (2 مرداد) در شهر « چنگدو» در جنوب غرب چین آغاز شده است.

وزیران دارایی و سران بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 20  در این نشست دو روزه راهکارهای مقابله با تاثیرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر رشد اقتصادی جهان و راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از این اقدام انگلیس را بررسی می کنند.

مسئولان اقتصادی کشورهای عضو گروه 20 در نشست چین همچنین اجرای اصلاحات عمیق ساختاری را در داخل این گروه بررسی می کنند.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن بررسی مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مهمترین موضوع این نشست عنوان کرده است.

صندوق بین المللی پول نیز قبل از برگزاری این نشست در پیش بینی‌های خود رشد اقتصاد جهانی در سال جاری را تقلیل داد.

صندوق بین‌المللی پول به تازگی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال جاری را 1/ 0 درصد کاهش داده و به 1/ 3 درصد رسانده است. این صندوق همچنین پیش‌بینی کرده است اقتصاد جهان در سال 2017، 5/ 3 درصد رشد خواهد کرد

این در حالی است که مقام‌های رسمی شرکت کننده در این نشست می گویند طولانی‌تر شدن مذاکرات میان اتحادیه اروپا و انگلیس درباره برگزیت می تواند روند منفی رشد اقتصاد جهانی را عمیق تر کند.

رشد کند اقتصاد چین، حملات تروریستی اخیر و کودتای نافرجام در ترکیه از دیگر عواملی است که بازارهای مالی دنیا را آشفته کرده است.

این اجلاس گروه 20 نخستین نشست پس از برگزیت بود.

در سوم تیر 1395، حدود 52 درصد (17.4 میلیون) نفر از مردم انگلیس در یک همه‌پرسی به خروج انگلیس پس از 43 سال عضویت در اتحادیه اروپا رای دادند، در مقابل حدود 48 درصد (16.4 میلیون) موافق ماندن در این اتحادیه بودند.

رای به خروج انگلیس از بلوک اروپا پیامدهای سیاسی و اقتصادی مختلفی به دنبال داشته و بازارهای مالی جهانی و داخلی انگلیس را در معرض شوک قرار داده است.

 

منبع:پرس تی وی

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار