کد خبر: 3091
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 22:00
رئیس پلیس ایالت بایرن آلمان گفت عامل 18 سالۀ تیراندازی اخیر در شهر مونیخ، از یک سال قبل برای این حمله برنامه‌ریزی کرده بود.

فراتاب-گروه بین الملل:روبرت هیمبرگر روز یکشنبه (3 مرداد) در نشستی خبری گفت: «او (عامل تیراندازی مونیخ) یک سال بود که خود را برای این حمله آماده می‌کرد.»

علاوه بر این، توماس اشتینکراوس- کُخ، دادستان آلمان، روز یکشنبه گفت عامل این تیراندازی قربانیان خود را به طور مشخصی انتخاب نکرده بود.

وی گفت: «با موردی رو‌به‌رو نبودیم که ضارب افرادی را که به سمت آنها تیراندازی کرده بود، مشخصاً انتخاب کرده باشد.»

به گفته مقامات دفتر ، فرد ضارب همچنین سال گذشته دو ماه را برای درمان و معالجه اختلال روانی، بستری شده بود.

مقامات آلمانی روز گذشته اعلام کردند که فرد ضارب که «علی دیوید سنبلی» نام دارد، متولد مونیخ و بزرگ شده این شهر بود.

مقامات آلمانی با رد «تروریستی» بودن حمله به مونیخ، اعلام کرد که عامل حمله اگر چه سابقه کیفری نداشته اما تحت درمان‌های روانپزشکی قرار داشته است.

پلیس آلمان  همچنین اعلام کرد که مهاجم مونیخ تحت تاثیر «آندریاس برویک» عامل حمله مرگبار پنج سال قبل نروژ، «ارتباطی آشکار» قرار داشته است.

طبق اعلام پلیس در تیراندازی عصر جمعه در مجتمع تجاری المپیا در شمال مونیخ، دست‌کم 10 نفر (از جمله فرد ضارب) کشته و 16 تن زخمی شدند که حال 3 تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

اکثر قربانیان این حادثه بین 15 تا 21 ساله بودند و 3 زن نیز در میان آنان دیده می‌شود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز شنبه در نخستین واکنش به این حادثه گفت: «مردم مونیخ شب هولناکی را پشت سر گذاشته‌اند. تحمل چنین شبی برای همه ما دشوار است.»

 

 

نظرات
آخرین اخبار