درباره نقش‌هایم قضاوت نمی‌کنم | فراتاب
کد خبر: 3078
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 03:05
نگین معتضدی:
نگین معتضدی جزو آن نسل بازیگران جوانی است که توانایی ایفای انواع و اقسام شخصیت‌ها را در ژانرهای مختلف دارد.

به گزارش فراتاب، شخصیت خاکستری دختر قربانی در سریال تکیه بر باد، وکیل جوان و زبر و زرنگ ویلای من، زن اشراف‌زاده سریال گذر از رنج‌ها و ده‌ها نقش دیگر تاکیدی بر توانایی او هستند‌.

خلسه، شوخی می‌کنم، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، فاخته، خیابان یک طرفه و راه شیری از‌جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری معتضدی هستند. با معتضدی در‌باره حضورش در سریال‌های کشیک قلب و تکیه بر باد (که باز پخش آن هفته گذشته به اتمام رسید) و همکاریش با مهران مدیری گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

سریال تکیه بر باد اولین تجربه جدی بازیگری شما بود؟

قبل از آن در چند کار ازجمله سریال راه شیری حسین برزیده بازی کرده بودم و حضور در سریال تکیه بر باد در پیشرفت کاریم خیلی موثر بود. یادم می‌آید بعد از پخش سریال موقعی که سر سریال ویلای من مهران مدیری رفتم، عده‌ای علاقه‌مند سر کوچه محل ضبط کار ایستاده بودند و تا من را دیدند گفتند بعد از آن نقش رئال برایشان عجیب بود که من را در یک کار طنز می‌دیدند.

تکیه بر باد سوای داستان خوب و آموزنده و دراماتیکش، با حضور فرامرز قریبیان و مهدی فخیم‌زاده در تیم بازیگری تبدیل به یک کار شاخص شده است...

این سریال اولین تجربه‌ام با محمد معظمی نبود و در سریال فاخته و چند تله‌فیلم با او همکاری داشتم. او کارگردان خوبی است و معمولا هم علاقه دارد با یک تیم ثابت بازیگری کار کند و ممکن است به دلیل درگیر بودن بازیگران در کارهای دیگر این تداوم همکاری میسر نشود. حضور اساتید بازیگری مثل فرامرز قریبیان و مهدی فخیم‌زاده به عنوان یک ویترین ارزشمند و مهم در مواجهه اول مخاطب با سریال در معرض دید قرار می‌گیرد و خیلی از مخاطبان سوای داستان جذاب فیلم به دلیل حضور این دو بازیگر بزرگ جذب دیدن سریال می‌شوند. در کمتر سریالی این نوع حضور از بازیگران درجه یک دیده شده است‌. داستان تکیه بر باد اوج و فرود و پیچ و خم‌های زیبای دراماتیکی داشت و تقابل خیر و شر هر لحظه مخاطب را با خودش درگیر می‌کرد‌. همه چیز سریال در جامعه مابه‌ازا داشت. نکته مهم دیگر نشان دادن رابطه و ازدواج دختر یک قاضی عالی‌رتبه با یک شخصیت منفی و درگیر شدنش با مشکلات زیاد کار کم‌نظیری در سریال‌های تلویزیونی بود. این نوع جسارت‌ها و نشان دادن مسائل جدید خیلی در جذب مخاطب برای این سریال مهم بود.

به عنوان یک بازیگر جوان همبازی شدن با قریبیان و فخیم‌زاده برایتان چه دستاوردهایی داشت؟

برای من یک افتخار بزرگ بود که با دو بازیگر همبازی شوم که روی هم سابقه کاریشان به یک قرن می‌رسد و هردویشان از دهه 40 در سطح اول بازیگری فعالیت می‌کنند. به واسطه سابقه تدریسی که آقای مهدی فخیم‌زاده دارد در کنارش بودن درست عین گذراندن واحدهای آموزشی بازیگری است‌. با دقت به بازی بازیگران روبه‌رویش نگاه می‌کند و اگر کمکی خواسته شود با کمال میل انجامش می‌دهد.

اولین روزی که با قریبیان و مهدی فخیم‌زاده بازی داشتید، دچار استرس شدید؟

اولین برخورد با آقای قریبیان را به خاطر دارم و بشدت ذوق‌زده بودم و در آن لحظه عین یک طرفدار بودم تا بازیگر نقش روبه‌رویشان، در آن سکانس من آن‌قدر محو بازی ایشان شدم که یادم رفت دیالوگم را بگویم و آقای محمود معظمی کات داد و از من خواست دیالوگم را بگویم.

دختری که در سریال دیده شد در واقع قربانی شرایط بود...

موقعی که قرار است نقشی را بازی کنم، زیاد قضاوتی درباره منفی یا مثبت بودنش انجام نمی‌دهم و تلاش می‌کنم نقش را درک کرده تا درست بازی‌اش کنم. این دختر از شهر دوری آمده و با عمه پیرش زندگی می‌کند و بلندپروازی زیادی دارد و زود می‌خواهد به همه چیز برسد. برای رسیدن به این آزمایش‌ها در مسیری گام بر‌می‌دارد که انتخاب‌های غلطی انجام می‌دهد و می‌رود دستیار شخصیت منفی سریال می‌شود. این شخصیت منفی که آقای فخیم‌زاده به شایستگی بازی‌اش کرده، همه آدم‌ها برایش حکم یک ابزار هستند. دختر در جایی بر این خواسته شورش کرده و تلاش می‌کند، جدا شود اما قربانی می‌شود.

جاهایی هم تصویر منطقی از این دختر ارائه می‌شود و مخاطب هم متوجه می‌شود، او مثل خیلی از دختران دوست دارد ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد؟

موقعی که برادر شخصیت منفی می‌میرد این دختر حالت غریقی را دارد که برای نجات به هر خار و خاشاکی آویزان می‌شود، اما مرگ نامزدش تمام آرزوهایش را بر باد می‌دهد.

سریال کشیک قلب از‌ جمله کارهای متفاوت مناسبتی این سال‌های اخیر تلویزیون است.

کار کردن با حسین مهکام فوق‌العاده لذتبخش بود، چون در کارش آرامش دارد. کشیک قلب جزو کارهایی بود که در روز پایانی فیلمبرداریش ناراحت بودم که چرا کار زود تمام شد. شخصیتی که بازی کردم جزو شخصیت‌های محوری سریال بود و جنبه‌های عاشقانه کار خیلی برایم جذاب بود. این دختر (سودابه) به‌واسطه جواب «نه»‌ای که از دکتر می‌شنود تلاش می‌کند هر کاری انجام بدهد تا شرایط را تغییر بدهد. در آخر قرار نیست آدم بده باقی بماند، بلکه تغییر پیدا می‌کند و به اشتباهاتش اعتراف می‌کند.

این اولین تجربه بازی شما در کارهای مناسبتی ماه رمضان بود؟

سریال تکیه بر باد قرار بود ماه رمضان پخش شود، که زمان پخشش تغییر کرد. قبلا با سریال فاخته تجربه کار ماه رمضانی داشتم. خوشبختانه باز‌خوردهای خوبی بابت سریال کشیک قلب داشتم و خوبی سریال‌های ماه رمضانی این است که سریع واکنش مردم را می‌بینید و اگر بد بازی کرده باشید به شما متذکر می‌شوند. همیشه یک اثر هنری نمی‌تواند نظر همه مخاطبان را جلب کند. به نظر من سریال‌های ماه رمضانی مثل یک جشنواره است.

‌در سریال گذر از رنج‌ها نقش متفاوتی از یک زن ایرانی را بازی کردید؟

من به این نقشم خیلی افتخار می‌کنم. سریال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کارگردان برای گرفتن هر پلان از کار کلی زحمت کشیده و برای مخاطبش احترام قائل است. من پیش از این سریال در سریال‌های تاریخی بازی نکرده بودم‌. مرجان دختری از یک خانواده اصیل و با ریشه است که از پایتخت به دلیل ازدواج با یک خان‌زاده به شمال آمده و در آنجا زندگی می‌کند و از جایگاهی که دارد، راضی نیست.

با مهران مدیری تجربه‌هایی مثل ویلای من داشتید، چرا این همکاری کمتر ادامه پیدا کرد؟

حضور در سریال ویلای من یک موقعیت خوب کاری بود. یکی از آرزوهایم حضور در کارها و بازی برای مهران مدیری بود. کار با مهران مدیری سخت است و دشواری‌های خاص خودش را دارد و ایشان مدل خاص و موردنظر خودشان را از بازیگران می‌خواهند. قبل از حضور در ویلای من، کار طنز انجام نداده بودم و فکر نمی‌کردم بتوانم در بازی طنز موفق باشم. البته در ویلای من هم طنز بازی نکردم و حضور جدی‌ام باعث می‌شد، موقعیت‌های طنز به وجود بیاید. در هر حال من بازیگری نیستم که بخواهم در کارهای طنز تمرکز کنم.

اگر دو کار همزمان جدی و طنز پیشنهاد شود، شما نقش جدی را قبول می‌کنید؟

بله، این کار را انجام می‌دهم.

حتی اگر کارگردان سریال طنز مهران مدیری باشد بازهم کار جدی را انتخاب می‌کنید؟

مهران مدیری استثناست و در هر کار ایشان بدون هیچ تردیدی بازی می‌کنم.

علاقه نداشتید در برنامه دورهمی با مهران مدیری همکاری می‌کردید؟

بعد از ویلای من در مجموعه آیتمی شوخی کردم با آقای مدیری همکاری داشتم، اما کارهایی مثل دورهمی نیازمند به حضور بازیگران کمدین دارد و مناسب نوع بازی من نیست.

دوست ندارید به عنوان مهمان به دور‌همی دعوت شوید؟

خیلی دوست دارم چنین اتفاقی رخ بدهد، اما مواجهه حضوری در یک برنامه با آقای مدیری برایم حس ترس را هم دارد و یک چالش بزرگ است.

به اجرا علاقه ندارید؟ خیلی از بازیگران مطرح از قبیل امیرحسین صدیق هم در این حوزه ورود کرده‌اند؟

برای مجری‌گری چند پیشنهاد داشتم، اما چون در توانم نمی‌دیدم چنین کاری را انجام بدهم قبولشان نکردم.

می‌خواهم از راه درست به خواسته‌هایم برسم

از همان ابتدای فعالیت بازیگری، برای آینده کاری‌ام برنام‌ریزی کردم و همه‌چیز آگاهانه بود. علاقه‌ای هم نداشتم یک‌شبه ره صد ساله را طی کنم. آهسته و پیوسته کار کردن را انتخاب و تلاش کردم از راه درست به خواسته‌هایم برسم و یقین داشتم با پشتکار و چنین هدفی موفق خواهم شد.

منبع:جام جم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار