کد خبر: 3075
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 22:35
کریستین دانست بازیگر 34 ساله سینما، در مقام فیلم ساز پشت دوربین قرار می گیرد تا اولین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کند.

به گزارش فراتاب، این فیلم با نام «پارچ ناقوس شکل» جلوی دوربین می رود و مضمون آن، در باره افسردگی است. اولین ساخته سینمایی دانست، با نگاهی به نوول پرسروصدایی از خانم سیلویا پلات ساخته می شود. این نوول در سال 1963 منتشر شد. داستان نوول پلات، حال و هویی شرح حال گونه دارد و شخصیت اصلی آن دختر جوانی به نام استر گرینوود است.

نقش استر را در جلوی دوربین، داکوتا فنینگ بازی می کند. او که از دوستان نزدیک دانست می باشد، در چند فیلم سینمایی با او همبازی بوده است.

کاراکتر فانینگ در «پارچ ناقوس شکل»، یک کارآموز روزنامه نگاری است که در دهه 50 میلادی زندگی و فعالیت می کند. او پس از بازگشت به زادگاهش در شهر بوستون، به تدریج با بیماری افسردگی روبرو می شود و وضعیتی تراژیک پیدا می کند. به نوشته امپایر آنلاین، مرگ ناگهانی سیلویا پلات در سال 1963 و همزمان با انتشار کتاب «پارچ ناقوس شکل»، باعث توجه عمومی به این کتاب شد.

کریستین دانست از مدت ها قبل این نوول را مطالعه کرده و قصد داشت، نسخه سینمایی آن را کارگردانی کند. منتقدان سینمایی به این نکته اشاره می کنند که این بازیگر غیرمتعارف و جوان، با مضمون بیماری افسردگی نا آشنا نیست. او چند سال قبل، در درام اجتماعی «ملانکولیا»ی لارس فون تریه، در نقش جوانی ظاهر شد که در طول داستان به بیماری افسردگی دچار می شود.

منبع:جام جم

نظرات
آخرین اخبار