کد خبر: 3069
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 20:45
لرتا یونگ، بازیگری با استعدادی چشم گیر و زیبایی خیره کننده که توانست سینمای کلاسیک را با بازی درخشان و بی نظیرش به تسخیر خود درآورد

فراتاب - گروه فرهنگی / شادی پشنگ: لرتا یونگ متولد 6 ژانویه 1913 در یکی از شهرهای آمریکا است وی حرفه هنری خود را در زمانی که تنها 4 سال داشت آغاز کرد، لرتا یونگ بخاطر زیبایی و استعداد خاص و بی همتایی که در بازیگری داشت توانست خیلی سریع از همان کودکی آینده درخشانش را رقم بزند، بزرگترین موفقیت لرتا در سال 1947 برای نقش آفرینی در فیلم «دختر کشاورز» که سبکی رمانتیک و کمدی بود توانست جایزه بهترین اسکار زن را ازآن خود سازد وی با موفقیتی که در سال 1947 به دست آورد توانست توجه بسیاری از کارگردانان نام آور سینمای هالیوود را به خود جلب که همین امر باعث شد تا فیلمنامه های بیشتری به وی پیشنهاد شود و درخشش خود را بیش از پیش کند و دستآورد های زیادی را در مراسمات جوایز سینمایی همچون گلدن گلوب، اسکار و امی را ازآن خود سازد.

سال های 19230 تا 1957 را می توان با عنوان درخشان ترین سال های لرتا یونگ یادآورد کسی که هیچ زنی در سینمای هالیوود توان رقابت با استعداد و زیبایی اش را نداشت و همین امر باعث شد تا مرلین مونرو بازیگر کلاسیک هالیوود وی را رقیبی سرسخت و خطرناک برای خود بداند.

لرتا یونگ در سال 1994 از سینمای با «زندگی طولانی در می سی سی پی» از سینمای هالیوود خداحافظی کرد. یونگ بر اثر بیماری سرطان تخمدان در ۱۲ اوت ۲۰۰۰ در سن ۸۷ سالگی در لس آنجلس، کالیفرنیا درگذشت و در گورستان صلیب مقدس کولور سیتی، کالیفرنیا به خاک سپرده شد.

 

10 فیلم درخشان کارنامه هنری «لرتا یونگ»

10) قاتل حرفه‌ای: یک فیلم درام جنایی به کارگردانی ویلیام ولمن است که در سال ۱۹۳۲ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به ادوارد جی. رابینسون، لرتا یونگ، تالی مارشال و جی. کارول نایش اشاره کرد.


 

9)تاکسی!: یک فیلم جنایی به کارگردانی روی دل روت است که در سال ۱۹۳۲ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جیمز کاگنی، لرتا یونگ، جرج رافت، گای کیبی و نات پندلتن اشاره کرد.


 

8) خانه روتشیلت: یک فیلم در سبک زندگی‌نامه‌ای و درام به کارگردانی آلفرد ال. ورکر است که در سال ۱۹۳۴ منتشر شد.


 

7) جنگ‌های صلیبی: یک فیلم در سبک درام به کارگردانی سیسیل ب دومیل است که در سال ۱۹۳۵ منتشر شد.


 

6) چهار مرد و یک نیت خیر: یک فیلم ماجرایی به کارگردانی جان فورد است که در سال ۱۹۳۸ منتشر شد.


 

5) چین: یک فیلم به کارگردانی جان فارو است که در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به لرتا یونگ، الن لاد، ویلیام بندیکس، و فیلیپ اهن اشاره کرد.


 

4) غریبه: فیلمی در سبک جنایی به کارگردانی اورسن ولز است که در سال ۱۹۴۶ منتشر شد.


 

3) زن اسقف: یک فیلم در سبک کمدی رمانتیک، رمانتیک، و فانتزی به کارگردانی هنری کوستر است که در سال ۱۹۴۷ منتشر شد.


 

2) دختر کشاورز: یک فیلم در سبک کمدی رمانتیک به کارگردانی اچ. سی. پاتر است که در سال ۱۹۴۶ منتشر شد.


 

1) به اصطبل بیا: فیلمی به کارگردانی هنری کوستر است.

نظرات
آخرین اخبار