سیروس الوند: تنها با فیلم ساختن کسی هنرمند نمی شود | فراتاب
کد خبر: 3053
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 15:25
به صرف ساختن فیلم کسی هنرمند نمی‌شود؛ پس هنرمند واقعی شاخصه‌های خاصی دارد که عده‌ای از آن بهره بردند و ماندگار شدند.

به گزارش فراتاب، سیروس الوند کارگردان سینما در خصوص دلایلی که یک هنرمند ماندگار می‌شود، گفت: خاصیت اثر هنری این است که باعث ماندگاری هنرمند شود. می‌گویند اگر هنرمند باشید عمر آثارتان بیشتر از خودتان است. 

وی افزود: زمانی که اثری هنری به معنای واقعی خلق می‌شود کمتر به حساب صاحب اثر تعلق دارد، یعنی مردم و مخاطب صاحب آن هستند. مانند حافظ که با گذشت قرنها مردم با اعتقاد به او و کتابش، دوستش دارند و برای آنها مقدس است و همچنان تفال می‌زنند. 

وی ادامه داد: در دوران معاصر افرادی هستند که مانند حافظ خاصیت ماندگاری پیدا کردند در این میان کیارستمی یکی از شاخص‌ها بود. 

الوند در پاسخ به این سوال که پس چرا برخی هنرمندان با وجود تولید آثار هنری ماندگار نیستند، عنوان کرد: به صرف ساختن فیلم کسی هنرمند نمی‌شود؛ پس هنرمند واقعی شاخصه های خاصی دارد که عده‌ای از آن بهره بردند و ماندگار شدند و عده‌‎ای فقط شغل هنری را یدک می‌کشند، مانند کارمند بانک،کارمند ثبت و...کارمند سینما هستند و شغلشان فقط ساختن فیلم خواهد بود.

الوند در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: اینکه می‌گویند هنر نزد ایرانیان است، غلو و اغراق است و قبول ندارم چون یعنی بقیه دنیا هنر و هنرمند ندارند و فقط ما داریم؟!

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار