من طرفدار بزرگ نیروهای کُردی هستم | فراتاب
کد خبر: 3047
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1395 - 01:45
دونالد ترامپ:
دونالد ترامپ نامزد نهایی ریاست جمهوری جمهوری خواهان آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: من طرفدار بزرگ نیروهای کُردی هستم.

فراتاب سرویس بین الملل، دونالد ترامپ نامزد نهایی ریاست جمهوری جمهوری خواهان آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز (دیوید سانجر و ماگی هابرمن) گفت: «می دانید، من یکی از طرفداران کُردها هستم.»

دونالد ترامپ در پاسخ به سیاست های ترکیه و همکاری با ائتلاف ضد داعش گفت، این کشور می تواند همکاری بیشتری را با ائتلاف داشته باشد.

خبرنگار نیویورک تایمز در ادامه پرسید امریکا به حمایت از کردها که از مهم ترین نیروهای مبارزه با داعش هستند پشتیبانی می کند: اما اردوغان طرفدار آنها نیست. شما چگونه با این مسئله تعامل می کنید؟

ترامپ افزود: «اگر می توانستیم آنها را در کنار هم قرار می دادیم، ایده آل می شد. این امر ممکن است. اما من طرفدار بزرگ نیروهای کُردی هستم. در عین حال ما می توانیم رابطه بسیار موفقیت آمیزی با ترکیه داشته باشم. بسیار عالی می شد اگر می توانستیم آنها را در کنار هم قرار می دادیم.» ترامپ در پاسخ به چگونگی انجام این مسئله افزود، راه حل دیپلماتیک "گفتگو" می تواند به حل آن کمک کند و «اگر فرصت آن را داشتم. منظورم این است اگر پیروز شوم. نشستهایی خواهم داشت. خیلی زود جلساتی برگزار خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ در ادامه افزود: طبیعی است ما دو گروه را داریم که دوست هستند و با هم در جنگ می باشند (منظور وی جنگ داخلی ترکیه با کردهای این کشور)  بنابر این اگر بتوانیم آنها را کنار هم قرار دهیم، به نظر من این کار شدنی است.»

نظرات
آخرین اخبار