اقدامات دولت ترکیه مغایر قوانین دمکراتیک است | فراتاب
کد خبر: 3034
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 11:15
نگرانی آلمان از دستگیری ها گسترده در ترکیه
سخنگوی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ، اقدامات دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام این کشور را خلاف دموکراسی دانست.

فراتاب سرویس بین الملل، اشتفن زایبرت، سخنگوی صدراعظم آلمان، در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت که پس از کودتای نافرجام در ترکیه، دولت این کشور تقریباً به طور روزمره تدابیر تازه ای اتخاذ می کند که مغایر با شیوۀ عمل یک دولت مبتنی بر قوانین دموکراتیک است

این تدابیر به گفتۀ سخنگوی آنگلا مرکل با وضعیت ترکیه و رویدادهای روزهای اخیر این کشور تناسب ندارند. سخنگوی صدراعظم آلمان سپس تأکید کرد که بدون تردید کلیه تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت ترکیه طی روزهای اخیر نگران کننده هستند..

پس از شکست کودتا در این کشور، شمار زیادی از نیروهای ارتش ترکیه دستگیر و هزاران نفر نیز از شغل هایشان عزل شدند. در مجموع بیش از ۶ هزار سرباز، ۸۵ فرمانده عالیرتبه ارتش و ۹۵۰ غیر نظامی بازداشت شدند. بیش از ۹ هزار نفر نیز تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

در این میان مجوز کار ۲۱ هزار نفر از معلمان در مراکز خصوصی لغو شدند. بیش از ۱۵ هزار نفر از کارکنان وزارت علوم، ۱۵۷۷ نفر از روسا و مدیران دانشگاه ها و همچنین ۲۷۴۵ نفر از قضات دادگستری مجبور به استعفا و یا از کار معلق شدند. بر اساس آخرین آمار ۳۹۳ نفر از کارکنان وزارت خانواده و امور اجتماعی، ۱۵۰۰ نفر از وزارت اقتصاد، ۴۹۲ نفر از روسای نهادهای مذهبی و ۱۰۰ نفر از کارکنان دستگاههای امنیتی از کار برکنار شده اند.

نظرات
آخرین اخبار