کد خبر: 3016
تاریخ انتشار: 30 تیر 1395 - 12:08
واکنش وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب:
جمهوری اسلامی ایران جهان اسلام را به درک شرایط حساس منطقه و جهان در برهه کنونی فراخوانده و خواستار یکپارچگی، وحدت و انسجام بیشتر جهان اسلام در مقابل تهدیدات مشترک همانند تجاوزگری های رژیم صهیونیستی، تروریزم و افراطی گری می باشد

فراتاب -گروه دیپلماسی: بهرام قاسمی سخنگو ی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اظهارات اخیر آقای احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب گفت: جمهوری اسلامی ایران جهان اسلام را به درک شرایط حساس منطقه و جهان در برهه کنونی فراخوانده و خواستار یکپارچگی، وحدت و انسجام بیشتر جهان اسلام در مقابل تهدیدات مشترک همانند تجاوزگری های رژیم صهیونیستی، تروریزم و افراطی گری می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد صریح ادعای دخالت ایران در کشورهای منطقه افزود: بار دیگر تاکید می کنیم پایان دادن به بحرانهای موجود در برخی کشورهای منطقه تنها از طریق راه حل های سیاسی و گفتگو و تعامل هر چه بیشتر میان گروههای درگیر قابل حصول است و هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را ندارد.



وی افزود: اسلام هراسان با دامن زدن و ایجاد تشویش و اختلاف در میان امت اسلامی سعی در ایجاد و تداوم خشونت های فرقه ای و مذهبی بویژه بروز شکاف میان جهان تشیع و اهل سنت را دارند. بدخواهان بر  آنند تا با تشدید اختلافات و درگیری میان جوامع اسلامی و مشغول نمودن آنان به خود راه گریزی برای اشغالگران و گروههای تروریستی تکفیری بوجود آورند.

قاسمی اظهار امیدواری کرد: دبیر کل اتحادیه عرب با توجه به این واقعیات با جدیت هر چه بیشتر در راستای انسجام جهان اسلام تلاش نماید.

 

نظرات
آخرین اخبار