کد خبر: 3013
تاریخ انتشار: 30 تیر 1395 - 04:30
وزیر خارجۀ جدید انگلستان:
بوریس جانسون که از هفتۀ قبل وزارت امور خارجۀ بریتانیا را بر عهده گرفت معتقد است که مسکو باید در قبال سوریه با غربی‌ها همراه گردد و از برکناری بشار اسد دفاع کند

فراتاب سرویس بین الملل، بوریس جانسون وزیر خارجۀ جدید انگلستان فعالیت خود را به عنوان مسئول دیپلماسی بریتانیا، با مذاکراتی در بارۀ سوریه و داعش و خاورمیانه آغاز کرد.

جانسون روز سه شنبه در یک نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی اش در لندن درباره وضعیت سوریه یادآور شد: «تمامی کشور با فاجعه بشری دیگری رو به رو است و بنابراین جهشی دوباره در شمار پناهجویانی که در پی فرار از سوریه هستند دیده می شود. روسیه به ویژه توانایی ویژه ای برای ترغیب رژیم سوریه درخصوص پایان کشتار و بازگشت به میز مذاکره دارد.»

جان کری، وزیر امورخارجه امریکا نیز در این نشست بر ضرورت همکاری جامعه بین الملل برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

کری در ادامه  گفت: « درباره امنیت مردم که تهدید می شود؛ چنانچه امروز توسط یک جوان در یک قطار با تبر صورت گرفت یا فردی آشفته حال که با کامیون شماری زیادی از مردم را زیر می گیرد، در واقع هیچ یک از این موارد میزان تعهد ما را کاهش نمی دهد و ما را مثل همیشه قوی نگه می دارد.»
جانسون هم چنین ، قبل از این دیدار درباره وضعیت سوریه گفته بود: «من نظراتم را صریحاً برای همکارانم توضیح خواهم داد. من معتقدم تا زمانی که بشار اسد در قدرت باشد، درد و عذاب ملت سوریه پایان نخواهد یافت... جامعۀ جهانی و روسیه باید در این مورد به توافق برسند». رفتن اسد کلید حل بحران سوریه است و بحران سوریه تا وقتی اسد در قدرت است حل نمی‌شود و روسیه باید با درخواست‌ها برای برکناری رهبر سوریه از قدرت همصدا شود."

نظرات
آخرین اخبار