کد خبر: 3011
تاریخ انتشار: 30 تیر 1395 - 07:35
تهران میزبان همایش تجاری ایران، ترکمنستان و آذربایجان
در هتل اسپیناس تهران همایش تجاری میان کشور های ایران، ترکمنستان و آذربایجان بر گزار شد. که در تلاش برای رسیدن به تبادلات تجاری صورت می گیرد.

 فراتاب- سرویس بین الملل: به گزارش ایراس، همایش تجاری ایران، ترکمنستان و آذربایجان با حضور سفرای ایران در باکو و عشق‌آباد، سفیر آذربایجان در تهران و فعالان تجاری و اقتصادی علاقه‌مند به حضور در بازار این دو کشور در هتل اسپیناس خلیج فارس تهران برگزار و ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و بازرگانی ایران در همسایگان شمالی بررسی و بر رابطه برد ـ برد با همسایگان تاکید شد.این همایش که به منظور آشنایی علاقه‌مندان به حضور و همکاری در بازارهای ترکمنستان و آذربایجان برگزار شد، سفرای ایران در این دو کشور به ارائه تصویر کلی از فضای اقتصادی، قوانین و مقررات و وضعیت تجارت بخش خصوصی کشورمان با عشق‌آباد و باکو پرداختند.
این همایش پیش زمینه‌ برگزاری دو نمایشگاه اختصاصی ایران پروژه بود که قرار است هرکدام به مدت سه روز در مرداد و شهریور آینده در پایتخت‌های ترکمنستان و آذربایجان برگزار شود.
در این همایش محسن پاک‌آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نظرات خود را در مورد زمینه‌ها‌ی تجاری و اشتراکات دو کشور ایران و آذربایجان مطرح کرد. وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و زبانی ایران و آذربایجان گفت: این اشتراکات در گسترش و بهبود روابط دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر زیادی دارد.
وی به تشریح فضای کسب و کار، شرایط بازار و قوانین تجارت آذربایجان پرداخت و تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو از هیچ تلاشی برای تسهیل حضور بخش خصوصی در آذربایجان فروگذار نخواهد بود. پاک‌آیین برگزاری نمایشگاه ایران پروژه را رویدادی مفید برای نمایش محصولات و دستاوردهای با کیفیت ایران به بازار جمهوری آذربایجان عنوان و ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی در نمایشگاه شهریورماه ایران پروژه در باکو حضور پررنگی داشته باشد.
سیدمحمد احمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد نیز با بیان اینکه تلاش می‌کنیم روابط اقتصادی تهران و عشق آباد برد ـ برد باشد، گفت: حمل و نقل و انرژی از جمله مهمترین حوزه‌های همکاری اقتصادی دو کشور است.وی با تاکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی و بخصوص دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی توجه به همسایگان است، تصریح کرد: اگر با وجود رقبای فراوان همسایگان خود را خوب نشناسیم یا اینکه کشور خود را به خوبی به آنها معرفی نکنیم، برای ما خسارت دارد.
محمدتقی امانپور مشاور و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا وخدمات فنی و مهندسی نیز با بیان اینکه در حال حاضر شاهد اتفاقات خوب اقتصادی در حوزه دریای خزر به ویژه در کشور ترکمنستان هستیم، گفت: ایران باید با یک برنامه استراتژیک در این منطقه حضوری موفق داشته باشد.
امانپور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده اقتصادی منطقه دریای خزر داشته باشد، تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی و صادرکنندگان کشورمان باید با یک برنامه‌ریزی و بازاریابی منسجم در این شرایط مناسب اقتصادی عملکرد مناسبی داشته باشند.

 

منبع : سایت ایراس

نظرات
آخرین اخبار