کد خبر: 3006
تاریخ انتشار: 30 تیر 1395 - 02:25
وزیر اقتصاد در اجلاس آنکتاد
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به عنوان سخنران ویژه در اجلاس آنکتاد با تاکید بر ظرفیت های کم نظیر ایجاد شده برای سرمایه گذاری در ایران، از همه کشورها خواست تا به حرکت جریان سرمایه، بویژه انتقال فناوری کمک کنند.

 فراتاب-گروه اقتصادی:به گزارش فراتاب و به نقل از ایرنا روز سه شنبه ، «علی طیب نیا» در جلسه افتتاحیه چهاردهمین اجلاس جهانی سرمایه گذاری در «نایروبی» (پایتخت کنیا) با اشاره به موارد مطرح شده در اهداف توسعه پایدار، بر ضرورت همکاری های اقتصادی بین کشورهای جهان و کمک به حرکت جریان سرمایه بویژه در مسیر توسعه کشورها و انتقال فناوری و ارزش افزوده در اقتصاد کشورها تاکید کرد.ایران در سه سال اخیر رشد محسوسی در بهبود فضای کسب و کار داشته است که بخشی از آن به تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری مربوط می شود؛ ما این روند را به عنوان یک راهبرد تا دستیابی به شرایط مطلوب ادامه خواهیم داد.
وی افزود: ایران در سه سال اخیر رشد محسوسی در بهبود فضای کسب و کار داشته است که بخشی از آن به تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری مربوط می شود؛ ما این روند را به عنوان یک راهبرد تا دستیابی به شرایط مطلوب ادامه خواهیم داد.
طیب نیا، به ضرورت وجود امنیت و ثبات در کشورها و مناطق مختلف جهان به عنوان بستر مناسبی برای گسترش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری اشاره کرد و وجود تنش های سیاسی و ناامنی را خطر مهلکی برای ثبات و توسعه اقتصادی دانست.
وی خاطرنشان ساخت: امنیت و ثبات سیاسی در ایران در حالی که منطقه با تنش ها و چالش های اساسی امنیتی و سیاسی مواجه است، ضامن سرمایه گذاری در ایران محسوب می شود.
این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین با اشاره به توانمندی های کشورمان، به تشریح سیاست های دولت در گسترش همکاری های اقتصادی و انجام پروژه های مشترک سرمایه گذاری با سایر کشورها پرداخت.
برپایه این گزارش، وزیر امور اقتصادی ودارایی ایران در کنار وزیر خارجه آرژانتین، وزیر اقتصاد کنیا و وزیر اقتصاد سوئد از سخنرانان ویژه جلسه افتتاحیه این اجلاس بودند.
به گزراش ایرنا، وزیر اقتصاد و امور دارایی کشورمان صبح دیروز(دوشنبه) در راس هیاتی تخصصی برای شرکت در چهاردهمین اجلاس آنکتاد به «نایروبی» پایتخت کنیا سفر کرد.
مقام های دولتی، وزیران اقتصادی و مسئولان اجرایی بلندپایه از 194 کشور جهان در نشست سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) که یک هفته به طول خواهد انجامید، حضور می یابند.

نظرات
آخرین اخبار