کد خبر: 2997
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 11:36
در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان روی داد:
در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه که در شهر کلیولند آمریکا در حال برگزاری است نمایندگان مخالف دونالد ترامپ نتوانستند مانع نامزدی رسمی او از سوی حزب گردند.

فراتاب - گروه بین الملل: در گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه که در شهر کلیولند آمریکا در جریان است نمایندگان مخالف دونالد ترامپ نتوانستند روند نامزدی رسمی او از سوی حزب را سد کنند.

رایی که به نمایندگان حاضر اجازه می داد از کاندیدای مورد علاقه خود حمایت کنند در پی تجدید نظر سه ایالت ناکام ماند.

بعضی گفتند که کمیته ملی حزب جمهوری خواه عمدا تلاش آنها را خنثی کرده است.

 

این آخرین تلاش کسانی بود که می خواستند شخصی غیر از دونالد ترامپ نامزد حزب شود.

نامزدی آقای ترامپ باعث شکاف در این حزب شده است.

پیشتر در روز دوشنبه تنش های کهنه میان جناح های هوادار و مخالف ترامپ در این حزب سر باز کرد.

نیوت گینگریچ رئيس سابق مجلس نمایندگان به شبکه ای بی سی گفت که "حزب جمهوری خواه بی نهایت با بوش ها خوب بوده و جالب است که آنها مراتب قدردانی خود را نشان نمی دهند."

جورج اچ دبلیو بوش و جورج دبلیو بوش دو رئیس جمهور سابق از حمایت از دونالد ترامپ خودداری کرده اند.

آقای ترامپ از بوش جوانتر به خاطر جنگ عراق و حملات ۱۱ سپتامبر انتقاد کرد و مکررا جب بوش، فرماندار فلوریدا، را در جریان مبارزات انتخاباتی اش به تمخسر گرفت.

همزمان پال مانافورت، دستیار ارشد آقای ترامپ، در حمله ای گزنده از غیبت جان کی‌سیک فرماندار اوهایو در گردهمایی ملی حزب انتقاد کرده است.

گردهمایی ملی جمهوری خواهان در اوهایو برگزار می شود و آقای مانافورت تصمیم آقای کی‌سیک برای حضور نیافتن در آن را "مایه شرمساری" خواند.

میت رامنی، نامزد این حزب در انتخابات ۴ سال پیش، هم که نسبت به گفتار و مواضع تند آقای ترامپ در مورد مهاجران ابراز نگرانی کرده در این گردهمایی حضور ندارد.

این گردهمایی در میان تنش های شدید یک روز پس از آنکه مردی ۳ مامور پلیس را در شهر بتان روژ در ایالت لوییزیانا به قتل رساند برگزار می شود.

مردم از حمل اسلحه به داخل محل برگزاری این گردهمایی چهار روزه یا حیطه اطراف آن منع شده اند اما عکس هایی از حمل سلاح توسط افراد عادی در آن مجاورت منتشر شده است.

پلیس کلیولند از فرماندار اوهایو خواسته بود حق حمل علنی اسلحه در طول گردهمایی را معلق کند اما او گفت اختیار چنین کاری را ندارد.

انتظار می رود در این چهار روز حدود ۵۰ هزار نفر به کلیولند سفر و در تجمع های موافقان و مخالفان شرکت کنند.

یکی از خبرنگاران درباره این نشست می نویسد: "قرار بود جشن باشد اما قرار نبود کسی سورپریز شود. قرار بود چهار روز جمهوری‌خواهان دور هم جمع شوند تا نامزد حزب برای پست ریاست جمهوری‌ را دست در دست معاونش به رقابت‌ها بفرستند. اما اعتراض گروهی که خواهان تغییر قوانین رای دادن بودند همه از جمله هیئت رئیسه حزب را متعجب کرد. خواسته‌ آنها که به معنی کنار گذاشته شدن رای مردم بود، با کمک حزب و دستیاران آقای ترامپ حمایت لازم برای رای گیری را به دست نیاورد. به این ترتیب جشنی که قرار بود برای اتحاد جمهوری‌خواهان باشد، صحنه نمایش حزبی شد که حتی نمی‌تواند مهمانان دعوت شده به جشنش را در شادی متحد نشان دهد."

نظرات
آخرین اخبار