تئاتر مادر هنرهای نمایشی است | فراتاب
کد خبر: 2979
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 18:20
داریوش ارجمند:
داریوش ارجمند، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون 25 تیر زنگ نمایشی با طراحی و کارگردانی نوید فرحمرزی را به صدا درآورد و تئاتر «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» به‌طور رسمی اجراهایش را در تماشاخانه «همای سعادت» آغاز کرد.

به گزارش فراتاب، تماشاخانه «همای سعادت» جمعه‌شب گذشته میزبان هنرمندانی مانند محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، مهناز انصاریان، معصومه کریمی، مسعود آب پرور،کامبیز بنان، مهین نویدی، بهاره توسلی وعلی شیرازی (استاد تجسمی) بود.
داریوش ارجمند، در افتتاحیه این نمایش گفت: فرحمرزی از استادان برجسته گریم است و خوشحالم که از حیطه قلم به حوزه قدم هم قدم گذاشته است، این تئاتر قصه یگانه‌ای دارد و شاید بتوان گفت که اثر منحصربه‌فردی است که حرف‌های متفاوتی برای گفتن دارد.
بازیگر نقش ماندگار مالک اشتر افزود: تئاتر مادر هنرهای نمایشی جهان است و من خوشحالم که از دل تئاتر بیرون آمدم و آرزو دارم که به صحنه برگردم .
وی تصریح کرد سال‌هاست حسرت‌به‌دل سالنی هستم تا تئاترم را در آن اجرا کنم، خوشحالم که سالن‌های کوچکی مثل «همای سعادت» به همت علاقه‌مندان تئاتر به وجود آمده تا جوانان مشتاق را دور خودشان جمع کنند و با ما از چیزهایی سخن بگویند که نمی‌دانیم یا نمی‌بینیم؛ باید بگویم که از مدیران این سالن‌ها سپاسگزارم که چنین امکانی را فراهم کردند تا هنر نمایش تداوم در آن شکل بگیرد.
ارجمند گفت: «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» اثر متفاوتی است که توانسته با کمک گرفتن از یک بیت حافظ که از مدرن‌ترین شاعران ایران است و همچنین هنر تجسمی، شوری به پا کند.
وی افزود: معتقدم در رابطه بافرهنگ عرفانی و تبیین نگاه بزرگان این سرزمین به نسل‌های جدید تلاش‌های کافی صورت نگرفته، ما به دنبال چرایی جهان نیستیم، غافل از اینکه اگر چرایی جهان راندانیم چگونه زیستن را نخواهیم آموخت.
ارجمند گفت: نوید فرحمرزی در دومین اثر نمایشی‌اش تلاش می‌کند، از چرایی‌های جهان سخن بگوید و مخاطبانش را با چگونگی نگاهش به دنیا آشنا کند.
این بازیگر با تأکید بر این مهم که فرهنگ این کشور سرشار از اندیشه‌های عرفانی است، افزود: «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» کار حساب‌شده‌ای در رابطه با عرفان و فرهنگ ایران است، در روزگاری که متأسفانه بسیاری از جوان‌ها فکر می‌کنند، باید گمشده خود را در فرهنگ غربی پیدا کنند، درحالی‌که من فکر می‌کنم مفاهیم عمیق فلسفی و تبیین جهان را می‌توانیم در فرهنگ خودمان بیابیم و به زبان هنر آن را بیان کنیم، کاری که نوید در این نمایش انجام داده است.
ارجمند گفت: این نمایش اجراهای خوب و اثرگذاری داشت، باور نمی‌کردم که نوید فرحمرزی بتواند آن‌قدر دقیق و کنترل‌شده بازی کند؛ از طرفی دیگر بیان فرحمرزی، بیان تازه‌ای بود که با نمایشش کاملاً جور در می آمد.
در ادامه این برنامه فرحمرزی، طراح، بازیگر و کارگردان این نمایش گفت: این نمایش دردلی بود با شما، وظیفه خودم می‌دانم به نمایندگی از جامعه نمایشی و تجسمی از داریوش خان ارجمند هنرمند واقعی و بااخلاق و علی شیرازی استاد نقاشی و هنرهای تجسمی قدردانی کنم.
«کارت دعوتی برای افتتاحیه من» قصه زندگی هنرمندی است که نقاشی‌هایش پس از مرگ او به نمایش گذاشته می‌شود و روحش در مراسم افتتاحیه جاری است، البته نقاشی نیمه‌تمامی هم دارد که در همان مراسم افتتاحیه تکمیلش می‌کند.
این نمایش تا 15 مرداد هر شب ساعت 20 با بازی نوید فرحمرزی، امیر طهرانی و ماهان ابراهیم‌زاده در تماشاخانه همای سعادت واقع در شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261، طبقه چهار، واحد 5 روی صحنه می‌رود.
فرحمرزی «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» را یکشنبه 27 تیر به‌طور ویژه برای منتقدان و اهالی رسانه اجرا خواهد کرد.
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به کارن همایونفر آهنگساز، فرشید حاجیان دستیار کارگردان، محسن زنجانی صحنه‌پرداز، مسعود غنی‌آبادی چهره‌پرداز، فتانه باغستانی دوخت لباس و ترمه فرح مرزی نقاشی بوم، ساخت فیلم حسین اندرزپور، هما قره داغی تدوین ، پوریا مظفریان عکس، گفتار و ساخت آنونس، علی کشاورز پوستر و بروشور، حامد فرحمرزی چاپ ، مریم رودبارانی مشاور رسانه‌ای و مطهره کشاورز روابط عمومی اشاره کرد.

منبع: بانی فیلم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار